خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه گفت: منافقین برخلاف دشمنان در لباس دین و دینداری وارد می‌شوند و کاری می‌کنند تا به تدریج نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت شویم.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۹۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج  از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم شام غریبان مسجد مقدس جمکران به تشریح ویژگی‌های منافقین پرداخت و اظهار کرد: منافقین برخلاف دشمنان در لباس دین و دینداری وارد می‌شوند، تبر برمی‌دارند و به ریشه دین می‌زنند. این افراد به تدریج معانی کلمات را عوض می‌کنند، غیرت دینی می‌شود خشونت و افراطی‌گری و تروریسم می‌شود مبارزه برای آزادی.

وی با اشاره به اینکه منافق کاری می‌کند تا به تدریج نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت بشویم، بیان کرد: در جریان تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، یکی از نمایندگان اعلام کرد که با کلیات امر به معروف و نهی از منکر مخالف هستم، یعنی اصل آن را قبول ندارم. این‌ همه در قرآن در خصوص این دو فریضه آیه نازل شده است. این فرد اگر در سخن خود تأمل کند می‌فهمد خلاف دستور الهی حرف زده و از دین خارج رفته است؛ همین فرد برای مردم روضه امام حسین(ع) می‌خواند و گریه می‌کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی به دنبال این هستند، کاری نکنند که برای غربی‌ها خوشایند نباشد؛ می‌گویند حتی آب خوردن ما به آنان وابسته است. در این فضا قاعدتاً شهادت‌طلبی، ایثار، جهاد و گذشت معنا پیدا نمی‌کند، چون مبانی را خراب کرده‌اند؛ در این فضا به تدریج نماز کنار می‌رود، اعتقاد به ولایت سست می‌شود و امام حسین(ع) کنار گذاشته می‌شود.

آقاتهرانی با بیان اینکه منافقین متصل به کفار هستند، عنوان کرد: برخی می‌گویند امور معنوی مردم به کسی ارتباط ندارد. آیا در کشتی سوراخ شده همه نباید به فکر چاره باشند؛ آیا اگر این سوراخ ترمیم نشود تمام اهل کشتی هلاک نخواهند شد؟

وی افزود: آیا اگر مسؤولی فاسد است نباید به آن تذکر داد؛ اگر کسی حق مردم را ناحق کرد نباید در مقابل او ایستاد؟ مردم کوفه هم بی‌تفاوت بودند و این بی‌تفاوتی در نهایت فاجعه کربلا را به بار آورد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه از راه امام حسین(ع) باید درس‌های زیادی آموخت، اظهار کرد: امروز شمر و خولی نداریم، اما افرادی هستند با همان ویژگی‌ها که باید مراقبشان باشیم تا ما را از مسیر دین و ولایت جدا نکنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها