خبرهای داغ:
یکی از مراجع عظام تقلید با بیان خاطره‌ای از مسلمان شدن یک جوان مسیحی که نام حسین را برای خود انتخاب کرده بود، گفت: هر کسی که با اخلاص در خانه امام حسین(ع) برود پاسخ خود را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۵۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه حوادث تاریخی در اثر گذشت زمان کمرنگ شده و در نهایت به فراموشی سپرده می‌شود، اظهار کرد: حتی مهم‌ترین حوادث تاریخی نیز از چنین قاعده‌ای مستثنی نبوده و در جریان جنگ جهانی دوم نیز که ده‌های میلیون نفر کشته شده و کمتر از 100 سال از آن می‌گذرد شاهد هستیم که این واقعه از سوی بسیاری افراد به فراموشی سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه 1400 سال از واقعه عاشورا می‌گذرد ولی شاهد هستیم که هر روز بر عظمت این واقعه افزوده شده است، بیان کرد: مکتب امام حسین(ع) برای همه زمان‌ها قابل استفاده بوده و دستگاه امام حسین(ع) همیشه مفید و اثرگذار است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه عاشورا مکتبی انسان‌ساز، مفید و آزادی بخش است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورای امام حسین(ع) است و نسل‌های آینده نیز از آموزه‌های این مکتب بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هر چیزی که به عالم ماده مرتبط باشد گرفتار فرسودگی شده و از بین می‌رود، یادآور شد: هر چیزی که به ذات الهی متصل شد به دلیل جاودانگی که دارد ماندگار می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مکتب امام حسین(ع) الهی است، زیرا ایشان در راه خدا جنگید و به شهادت رسید، گفت: علت ماندگاری قیام عاشورا و ماندگاری مکتب امام حسین(ع) اتصال به خداوند است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان خاطره‌ای از بهره‌مند شدن یک جوان مسیحی از کرامات امام حسین(ع) که خود ناظر آن بوده است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب به منزل یکی از مراجع معروف آن زمان رفتم و ایشان فرمود که جوانی مسیحی که در نیروی هوایی کار می‌کند قصد دارد مسلمان شود و ایشان به بنده فرمود که آداب مسلمان شدن را به این جوان بیاموزم.

وی افزود: وقتی دلیل مسلمان شدن این جوان را جویا شدم او گفت که به بیماری سختی گرفتار بوده و استفاده از داروهای مختلف نیز تأثیری در درمان این بیماری نداشته است. این جوان ایام محرم از پنجره منزلش به روضه‌ای که در همسایگی آنها برگزار می‌شده گوش کرده و با امام حسین(ع) آشنا می‌شود.

این مرجع تقلید اضافه کرد: وی در ادامه گفت که یک شب کسی به منزل آنها آمده و یک سینی چای در دست داشته است آن فرد گفته بود که شنیده است در این منزل مریضی وجود دارد و این چای مجلس امام حسین(ع) را برای او آورده است. این جوان مسیحی چای را نوشیده بود و صبح روز بعد دیده بود که دیگر هیچ اثری از آن بیماری وجود ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفته بود که مسلمان شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: به او گفتم پس از مسلمان شدن چه نامی انتخاب می‌کنی که وی در پاسخ گفت که نام حسین را برای خود برگزیده، زیرا ایشان موجب نجات وی شده است.

وی یادآور شد: نگاهی به این داستان نشان می‌دهد هر کسی که با اخلاص در خانه امام حسین(ع) برود پاسخ خود را می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها