خبرهای داغ:
مردم قم با حضور باشکوه خود در مراسم روز عاشورا در اقصا نقاط این استان، جلوه های مهمی از شور حسینی خود را به نمایش گذاشته و عشق و اردات خود را به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (ع) و یاران مطهرش ابراز کردند.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۵۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
جلوه هایی از شور حسینی در روز عاشورا در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بیشتر عزاداران حسینی و اعضای هیات ها و دسته های عزاداری را نسل جوانی تشکیل می دادند که یکپارچه سیاهپوش بوده و در رثای شهدای دشت و کربلا به سر و سینه می زدند.

*برخی هیات های مذهبی با برگزاری مراسم تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت علی اصغر و علی اکبر (ع) و با سرودن نوحه ها و اشعار سوزناک، بر غم و ماتم عزاداران حسینی در روز عاشورا افزودند.

*عزاداران حسینی به توصیه های امنیتی مسئولان استان به خوبی گوش فراداده و بسیاری از هیات ها و دسته های عزاداری در زمان ورود به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، بدون نمادهای خود، وارد می شدند و همکاری مناسبی داشتند.

* تعداد زیادی از مردم نیز با پوشیدن لباس خادمی حضرت سیدالشهدا(ع) در قالب های مختلف شامل جمع آوری زباله، آب رسانی به عزاداران، تلاش برای تردد بهتر و راحت تر بانوان، واکس زدن کفش های عزاداران، مالیدن گل بر پیشانی آنها و ... خود را در عزای سید وسالار شهدان شریک می کردند.

*میدان آستانه قم علاوه بر حضور باشکوه و پرشور عزاداران حسینی، میزبان افراد جانباز و ویلچری بود که با در دست داشتن پرچم های عزا همنوا با مردم قم به سر و سینه می زدند.

*از دیگر جلوه های عزاداری روز عاشورا، حضور پرتعداد ایستگاه های صلواتی بود و برخی از این ایستگاه در اقدامی جالب و ابتکاری و نوشتن جملاتی از رهبر معظم انقلاب پیرامون حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، در مقابل مکان خود نوشتند' در این مکان تنها چای ومحصولات ایرانی عرضه خواهد شد.'

*گروهی از جوانان نیز طبق رسومات محلی خود بر سر، صورت و لباس خود گل مالیده بودند و در این عزاداری شرکت کردند، همچنین تعدادی از افراد نیز کفن هایی با نماد خونی بر تن داشتند.

*دسته ها و هیات هایی از کشورهای خارجی مانند هند، پاکستان، اندونزی، افغانستان و عراق نیز به صورت جداگانه وارد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) شده و برنامه عزاداری خود در روز عاشورا را در صحن امام رضا (ع) اجرا کردند.

* مراسم روز عاشورا به صورت باشکوه در دفتر رهبر معظم انقلاب، بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید، علما و سایر مکان های مذهبی برگزار شد و سخنرانان و مداحان به مصیب های وارده بر خاندان رسالت در روز عاشورا می پرداختند.

*حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، استاندار قم و به همراه تعداد دیگری از مسئولان کشوری و اساتید برجسته حوزه علمیه قم در برنامه عزاداری روز عاشورا در دفاتر و بیوت برخی مراجع عظام تقلید حضور پیدا کردند.

*تعدادی از هیات های مذهبی در زمان خروج از صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) ندای ' لبیک یا زینب' و 'لبیک یا حسین' سرداده و برای نابودی گروه های تکفیری و تروریستی و حامیان آنها دعا کردند.

*برخی افراد نیز در دست داشتن تصاویری از شهدای مدافع حرم،در حالی که پیشانی بند ' لبیک یا زینب' داشتند،در مراسم روز عاشورا در قم شرکت کردند.

* تعداد زیادی از عزاداران حسینی نیز بر سر مزار شهدای گمنام در منطقه پردیسان قم و کوه خضر نبی حضور پیدا کردند و مراسم روز عاشورا در این مکان ها نیز به صورت باشکوه برگزار شد.

*برخی از افراد نیز با پوشیدن لباس های سفید و پیشانی بندهای سبز رنگ، به یاد سقای دشت کربلا حضرت عباس (ع) در میان مردم با کوزه آب توزیع می کردند.

* نمادهایی مانند المان های سقا و کتل به صورت باشکوهی در میدان آستانه قم نصب شده و فضای شهر مقدس قم را به صورت کامل عاشورایی کرده است، 
ارسال نظرات