خبرهای داغ:
سراسر خطه شهید پرور آذربایجان غربی از شب دهم محرم و امروز چهارشنبه در عزای سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) بار دیگر سیاهپوش شد و عزاداران به سوگ امام سوم شیعیان نشستند.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۳۴
|
۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی عزاداران ارومیه ای نیز به تبع سایر شهرهای استان و کشور شب گذشته در تکایا، مساجد و حسینیه ها و از نخستین ساعات صبح امروز در خیابانها، بقاع متبرکه و در مزار شهدا به سوگواری و سینه زنی در عزای شهدای کربلا و سالار و سرورشان پرداختند.

از نخستین ساعات روز عاشورا خیابان های منتهی به  خیابان امام (ره) در ارومیه مملو از عاشقان امامت و اهل بیت(ع) و دسته ها و هیات های عزاداری بود که به این مکان مشرف می شد و عزاداران با حمل علم و پرچمهای عزا و نیز زنجیر زنی شعار هیهات مناالذله را باردیگر فریاد زدند.

مردم خداجو و عزاداراستان آذربایجان غربی و شهر ارومیه، در روز عاشورا و شهادت امام حسین(ع) در مساجد و حسینیه های محلات خود به طبخ و توزیع نذری پرداختند و دستجات عزاداری توسط این نذورات اطعام شدند.

در این آیین که نشان از ارادت مردم به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است، مردان، زنان، سالخوردگان، کودکان و به ویژه جوانان حضور فعال داشتند و در غم شهادت مولای خود اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگاران بسیج، آیین شب و روز شهادت امام حسین(ع) در تمام شهرستان های استان آذربایجان غربی و در امام زادگان و بقاع متبرکه، مساجد جامع و حسینیه های سراسر استان با به راه انداختن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی برگزار می شود.

 

ارسال نظرات