جامعه‌شناس گفتگو با «بسیج»:

اکثر کودکان کار امکان ادامه تحصیل ندارند

طهماسبی گفت: بیشتر این کودکان از امکان تحصیل محروم هستند و خانواده‌های محروم باهدف تکدی گری وارد شهر تهران شده و برای تربیت و تحصیل کودکان خود هیچ ارزشی قائل نیستند.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۲۸
|
۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱

دکتر احمد طهماسبی جامعه‌شناس و روانشناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کودکان کار و سو استفاده‌هایی که از آن‌ها در جامعه می‌شود، گفت: بر اساس مطالعات تحقیقاتی انجام‌شده بر روی کودکان کار و خیابانی و بررسی وضعیت آنان ، مشخص شد که بالغ‌بر 90 درصد از این کودکان دارای خانواده بوده و تنها 10 درصد از آن‌ها که بیشتر جزو کودکان اتباع بیگانه به شمار می‌آیند و بی‌سرپرست هستند.

وی بابیان اینکه اکثر کودکان کار و خیابانی که در تهران هستند، از شهرستان‌های محروم کشور وارد تهران می‌شوند افزود: تعداد قابل‌توجهی از کودکان خیابانی تهران و شهرهای بزرگ از استان‌ها و شهرستان‌های محروم ازجمله استان سیستان و بلوچستان و استان‌های مرزی به تهران می‌آیند.

این جامعه‌شناس بابیان اینکه بیشتر این کودکان از امکان تحصیل محروم هستند، تصریح کرد: خانواده‌های محروم باهدف تکدی گری وارد شهر تهران شده و برای تربیت و تحصیل کودکان خود هیچ ارزشی قائل نیستند و به این خاطر که فرصت‌ها برای تکدی گری در پایتخت فراهم است، درآمد قابل‌توجهی نیز دارند.

با اشاره به میزان درآمد هر یک از کودکان کار و خیابان در طول شبانه‌روز تشریح کرد: بر اساس مطالعات که انجام شده کودکان کار و خیابان روزانه 40 تا 120 هزار تومان درآمد دارند و می‌توان میانگین درآمد کودکان کار را 30 تا 80 هزار تومان اعلام کرد.

ارسال نظرات