خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام میرباقری:

گریه بر مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) زنده کننده قلوب است/ عاشورا مظهر وفا به ولی خدا بود

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه گریه بر مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) زنده کننده قلوب است، گفت: عاشورا مظهر وفا به ولی خدا و خیرخواهی برای او بود.
کد خبر: ۸۷۶۱۰۰۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
به گزارش خبرگزارری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری ظهر امروز در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در دفتر رهبر معظم انقلاب برگزار شد، با اشاره به چهره زیبای عاشورا اظهار کرد: یکی از صحنه‌های زیبای عاشورا، عبادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب ایشان در ظهر آن روز بود، عاشورا مظهر یک سری از صفات است که این صفات در هیچ جای دیگر عالم متجلی نشد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: تسلیم، تصدیق، سستی نکردن و در کنار امام حسین(ع) بودن از صفات بارز حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) بود، اصحاب دیگر امام حسین(ع) هم اشخاص ربانی بودند که جز خداوند به هیچ‌کس دیگری توجه نداشتند، امام حسین(ع) به اصحاب خودشان فرمودند که من اصحابی بهتر از شما ندارم و شما در نیکی کردن به من کوتاهی نکردید.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عاشورا مظهر وفا به ولی خدا و خیرخواهی برای او بود، وفا یعنی همه پیمانه را بردن است، اصحاب امام حسین(ع) در صحنه عاشورا بیش از وظیفه خود عمل کردند، آن‌ها تسلیم امام حسین(ع) بودند و ایشان را تصدیق کردند و لحظه‌ای در حقانیت حرکت امام حسین(ع) شک و تردید نداشتند.

میرباقری با اشاره به مقام رضای امام حسین(ع) اظهار کرد: قله زیبایی عبادت در روز عاشورا، مقام رضای سیدالشهدا(ع) بود، غایت وجود انسان همین مقام رضا است و بالاتر از این مقام، دیگر مقامی در عالم وجود ندارد، همه مقام‌ها ظهورش در راضی بودن است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: بالاتر از بلایی که در عاشورا رخ داد، بلایی دیگر نداشتیم و امام حسین(ع) در این روز تمام مصیبت‌ها را یک‌جا تحمل کردند. انسان اگر بخواهد گریه کند، باید بر مصیبت سیدالشهدا(ع) گریه کند، امام حسین(ع) در روز عاشورا همه هستی خود را سخاوتمندانه به خداوند دادند و ایشان خودشان را بدهکار خدا می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: صحنه عاشورا در بی‌نهایت زیبایی بود و یک نقطه سیاه هم در عاشورا وجود نداشت، دشمن نتوانست هیچ نقطه سیاهی را در امام حسین(ع) و اهل‌ بیت(ع) ایشان پیدا کند، آن‌ها در عین تمام سختی‌ها در واقعه عاشورا و پس‌ از آن یک کلمه ناروا نگفتند و هیچ شکایتی نکردند.

میرباقری با اشاره به سخن حضرت زینب(س) در خصوص روز عاشورا اظهار کرد: ایشان در اوج مصیبت فرمودند که من در صحنه عاشورا جز زیبایی ندیدم، زیبایی در این بود که خداوند به حضرت سیدالشهدا(ع) کمک کرد تا صحنه عاشورا به این قشنگی شکل بگیرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: در باطن صحنه عظیم عاشورا، خداوند ضیافت بزرگی را برای امام حسین(ع) ترتیب داد، ما درک نمی‌کنیم که خداوند چه چیزهایی را به حضرت سیدالشهدا(ع) عطا کرده و درک عظمت مقام ایشان از عهده ما خارج است. همه انبیاء از روز ازل تا ابد بر مصیبت امام حسین(ع) گریستند و انسان در زیر قبه ایشان مستجاب‌الدعوه می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص اثرات گریه بر امام حسین(ع) تصریح کرد: گریه بر مصیبت حضرت سیدالشهدا(ع) زنده کننده قلوب است و انسانی که بر مصیبت امام حسین(ع) گریه کند، در روزی که بقیه بگریند، گریه نخواهد کرد و گریه بر مصیبت سیدالشهدا(ع) اثرات بسیار زیادی دارد.

میرباقری با اشاره به مقام‌های حضرت عباس(ع) اظهار کرد: امام سجاد(ع) فرمودند که عموی من حضرت عباس(ع) مقامی دارد که همه شهدا به او غبطه می‌خورند، این در حالیست مقام شهید به‌اندازه‌ای بالا است که همه مردم به آن‌ها غبطه می‌خورند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) عبد صالح خداوند بود و ایشان تسلیم محض امام حسین(ع) شد، حضرت عباس(ع)، حضرت سیدالشهدا(ع) را تصدیق کرد و لحظه‌ای در حقانیت حرکت ایشان شک و تردید نداشت. حضرت عباس(ع) به‌اندازه‌ای مقام بالایی در عالم دارد که نتیجه ریاضت بسیاری از انسان‌های صالح پس از سال‌ها عبادت به دست ایشان رقم می‌خورد.
ارسال نظرات