خبرهای داغ:
آذربایجان غربی با فرا رسیدن تاسوعای حسینی یا همان روز نهم ماه محرم در سوگ علمدار حرکت آفرین قیام حسینی حضرت ابوالفضل العباس (س) به سوگ نشست.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۴۳
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی امروز بازارها، اداره های دولتی، مدارس، دانشگاهها، حوزه های علمیه، واحدهای تولیدی و صنعتی در ارومیه به سان سایر شهرهای استان تعطیل و سیاه پوش است.
شهر یکپارچه غرق در عزاداری است، مجالس وعظ و روضه همه جا برپاست و کوی و برزن شهر تو را به حضور می خواند که گفته اند اسلام را رسول اکرم (ص) ایجاد و حضرت امام حسین (ع) با زندگی و مرگش حفظ کرد.
 شهر ارومیه مرکز استان پر است از دسته ها، هیات ها و کاروان هایی که آمده اند تا در جناح حضرت امام حسین (ع) باشند و علم و کتل و پرچم هایی که برافراشته و مرفوع است تا دنیا بداند که رایت حسینی هیچ گاه از اهتزاز بازنخواهد ماند.
حتی آنهایی که توفیق نداشتند در این جمع باشند با اموال خود در این مسیر مشارکت و مجاهدت نموده و پاسداران طریقت و مرام حسینی را با پخت طعام پشتیبانی و حمایت می کنند.
امروز هر کس در ارومیه شهر شهیدان به اردوی حسینیان پای گذارد با قوتی که اغلب شله زرد و قیمه است اطعام خواهد شد.
بر سر و سینه کوفتن سیاه پوشان این شهر نوعی اعلام وفاداری و آمادگی برای جانبازی در مسیر حضرت امام حسین (ع) و آرمانهای آن حضرت است.
حسینی که متعهد بود به آنچه که در جامعه می گذشت، حسینی که با رویکرد اصلاح در امت جد خود حضرت محمد (ص) با روش امر به معروف و نهی از منکر لحظه ای از فعالیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دست بر نداشت.
حسینی که بر سر اصول خود ایستاد و به بیعت با یزید شرابخوار و بوزینه باز که قصدش براندازی سیره و سبک زندگی نبوی و علوی و احیای سنن جاهلی بود تن نداد.
حسینی که از جانب خداوند حکم امامت و پیشوایی امت را در دست داشت اما وقتی دانست که مردم به حکومت وی اقبالی ندارند، اصراری بر حکومت نکرد.
در جای جای خیابانهای اصلی منتهی به حرم مطهر امام زادگان این شهر و بقاع مترکه تصاویر شهدای دوران دفاع مقدس و مدافع حرم مطهر ائمه و اهل بیت (ع) به چشم می خورد.
امروز همه آمده اند مردم با فرزندانشان و شهدا با تصاویرشان که در این شهر مانند تاسوعای سال 61 هجری قمری و بسان حضرت عباس بن علی (ع)، فرزندان عقیل، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین و سایر اصحاب و اولاد حضرت امام حسین (ع) ابراز ارادت و وفاداری به آن حضرت و منش، دین و آیین وی کنند و از یزید و یزید صفتان برائت جویند.
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْن

ارسال نظرات