همزمان با عزاداری در تاسوعای حسینی؛

عطر آب علقمه مازندران را فرا گرفت / تشییع علمداران خمینی در روز حضرت ابوالفضل (ع)

مازندران در روز تاسوعای حسینی بار دیگر به عطر آب علقمه آغشته شد و بوی سیب با تشییع علمداران خمینی ،دیار علویان را فرا گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۳۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دیار علویان در تاسوعای حسینی  روز اعلام وفاداری و بیعت با امام حسین(ع) با راه اندازی دستجات عزاداری و سوگواری عرض ارادات و اخلاص خویش را به خاندان عصمت و طهارت نشان داد.
 
مازندرانی ها  اعم از پیر و جوان ، زن و مرد که در ارادات به اهل بیت رسول الله (ص) و امیر المومنین (ع) ریشه اعتقادی دیرینه دارند در روز ابوالفضل عباس(س) با برپایی دستجات زنجیری زنی و سینه زنی در بقاع متبرکه با ندای لبیک یا حسین(ع) و هیهات من الذله یک بار دیگر با آرمان های امام و انقلاب تجدید بیعت کردند.
 
بنا بر اخبار ارسالی ، از شرق تا غرب استان امروز غرق در عزاداری و سوگواری برای  سقای تشنه لب کربلا بود.
 
 عزداران علمدار بی دست کربلا امروز در جای جای استان لاله خیز مازندران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای مدافع حرم ، به سر و سینه زدند .

 
گفتنی ست امروز همزمان با تاسوعا ، مازندران بار دیگر به عطر آب علقمه آغشته شد و بوی سیب  با تشییع دو شهید تازه تفحص شده ،دیار علویان را فرا گرفته است.بوی سیبی که دو مسافر کربلایی با خود به مازندران آوردند. 
 
همزمان با تاسوعای حسینی دیار شهید پرور مازندران مهمان دو لاله پرپری بود که بعد از 30 سال به وطن بازگشتند. شهدای تازه تفحص شده که از شهرهای بابل و نکا بودند امروز بر روی شانه مردم ولایت مدار بابل و فردا در  نکا تشییع می شوند.
 
بسیجی شهید محمدتقی رسولیان شیادهی از بابل اعزامی از لشکر 25 کربلا مازندران در تاریخ 6 اسفند 62 در منطقه عملیاتی والفجر6 به درجه شهادت نائل آمد و شهید رمضان موسی نژاد گل چالی از نکا اعزامی از لشکر77 خراسان در سال 62 در درگیری با دشمن در منطقه عملیاتی خرمال به درجه شهادت نائل آمد؛ امروز بر روی دست عزاداران  تشییع شدند.
 
شهدایی که همچون علمدار کربلا مظهر ایثار و وفاداری امروز در تاسوعای حسینی آمدند تا بگویند اگر حتی مشتی از خاک و استخوان از ما باقی مانده دست از ولایت فقیه و علمدار انقلاب برنخواهیم داشت.
 
برپایه این گزارش شهرهاو روستاهای مازندران حرم های مطهر امامزاده ها و مساجد حسینیه ها و تکایا و مذهبی این استان در روز تاسوعای حسینی یکپارچه سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شد.
 

 هیئت های عزاداری در معابر منتهی به حرم های امام زادگان (ع) از جمله صحن و سراهای حرم های مطهر در حال زنجیر زنی و سینه زنی بودند.
 
 شور  و شعور حسینی در جای جای مازندران ، در روز تاسوعای امام حسین (ع) به چشم می خورد و نوای مظلوم حسینم به همراه صدای حزن انگیز طبل و سنج در فضای شهری و روستایی مازندران طنین انداز شد.
 
 
گزارش از :"علی ابراهیمی گتابی"
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها