خبرهای داغ:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه واجبات از دست رفته هزینه سنگینی دارد، گفت: کسی که ایمان به غیب داشته باشد، نمی گوید که ما با اشک بر امام حسین(ع) واجبات انجام نداده را جبران می کنیم.
کد خبر: ۸۷۶۰۹۰۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
حسینی بودن را در انجام واجبات اثبات کنیم/ اگر در جامعه ایثار بود حقوق نجومی نداشتیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری شب تاسوعا در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: مسلمانانی که امام حسین(ع) را شهید کردند، اسلام اموی داشتند و اسلام آنها به سلیقه خدا، پیامبر(ص) و ولی خدا نبود.

وی با تاکید بر اینکه عزاداران امام حسین(ع) باید مراقب اسلام اموی زمان باشند، تصریح کرد: قطعا همه ما باید اسلام خود را به سلیقه خدا، پیامبر و اهلبیت(ع) تنظیم کنیم.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه تحقق اسلام به سلیقه خداوند، پیامبر و اهلبیت(ع) در گروی سه گام است، ابراز داشت: گام نخست ایمان به غیب است؛ ما باید باور کنیم این عالم باطنی دارد که دست خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ایمان به غیب زمینه ساز انجام واجبات، ترک محرمات، خدمت به اسلام، صبر بر مشکلات و ایثار می شود، اظهار داشت: اگر ایمان به غیب افزایش پیدا کند، اجازه از بین رفتن فرائض واجب را نمی دهیم زیرا سوخت مسیر ما تا بهشت است؛ اگر سوخت نداشته باشیم کسی در این مسیر به ما سوخت نمی دهد.

*روز قیامت از مستحب ها پرسش نمی کنند
وی تصریح کرد سینه زنی، اشک ریختن و گریه کردن برای امام حسین(ع) کار بسیار عالی اما مستحب است؛ در روز قیامت از مستحب ها پرسش نمی کنند بلکه می پرسند چرا امور واجب را ترک کردید.

*اشک بر امام حسین(ع) جبران واجبات انجام نداده نیست
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه واجبات از دست رفته هزینه سنگینی دارد، افزود: کسی که ایمان به غیب داشته باشد، نمی گوید که ما با اشک بر امام حسین(ع) واجبات انجام نداده را جبران می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: انجام دادن واجب در دنیا کار سخت و مشکلی است اما اگر به باطن آن توجه کنیم، از دیگران سبقت هم خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهدا در دوران جنگ هم واجبات فراموش نکردند، ابراز داشت: کسی که ایمان به غیب داشته باشد، نماز ظهر عاشورا را قضاء نمی کند.

*شیطان به دنبال تغییر اولویت های زندگی است
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شیطان به دنبال تغییر اولویت ها است، گفت: شیطان که استاد توجیه است به انسان می گوید ظهر روز عاشورا نمی خواهد مقدس بازی کنید و نماز اول وقت بخوانید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه انجام واجبات در هیچ روزی تغییر نمی کند، گفت: توجه به واجبات پاداش بسیاری دارد.  

*چرا باید 15 میلیون نفر در ایران اسلامی زیر خط فقر باشند
وی بر لزوم توجه به واجبات از جمله خمس و زکات تاکید کرد و اظهار داشت: اگر خمس و زکات پرداخته شود، برای صدقات مستحب باید دنبال فقیر بگردیم نه اینکه بگویند 15 میلیون نفر در ایران اسلامی حسینی زیر خط فقر هستند؛ هنوز عزاداری حسینی ما را به واجبات مقید نکرده است؛ شیطان اولویت ها را تغییر داده و بر این اساس برخی افراد سینه زنی می کنند اما خمس نمی دهند.     

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خدا برای واجبات با کسی شوخی ندارد، گفت: باید به اندازه ساعت پرواز هواپیما و تماشای مسابقات جام جهانی برای نماز اول وقت حساس باشیم.

*حسینی بودن را در انجام واجبات اثبات کنیم
وی با تاکید بر اینکه حسینی بودن را باید در انجام واجبات نشان دهیم، ابراز داشت: هرکسی می خواهد تاثیر عاشورا را در خود مشاهده کند، میزان تقیّدش به واجبات را بسنجد؛ کسی مرد است که اجازه ندهد واجباتش از دست برود.

*برخی افراد به بهانه عزاداری سر خود را کلاه نگذارند
رئیس موسسه روایت سیره شهدا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترک محرمات تاکید کرد و گفت: برخی افراد سر خود را کلاه می گذارند که می گویند معصیت می کنیم اما مجلس امام حسین(ع) می رویم و پاک می شویم؛ حضرت سیدالشهدا(ع) بیمارستان روح است اما هیچ عاقلی نمی گوید سم بخورید تا امام حسین(ع) شما را خوب کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بر لزوم نزدیک نشدن به میدان حرام در زندگی تاکید کرد و اظهار داشت: بعضی سفره ها، کانال ها، فضای مجازی، شبکه های ماهواره، رفاقت ها و پیامک بازی ها میدان حرام است؛ در برابر حرام باید عفت پیشه کرد و روی برگرداند.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمود اگر زمینه گناه برای انسانی فراهم شد اما پشت به گناه کرد و عفت نفس پیشه کرد، همچون شهید بلکه بالاتر است.     

وی با بیان اینکه مبارزه با نفس جهاد اکبر است، ابراز داشت: دشمن در جهاد اکبر با تزئین و زیبایی می آید تا افراد را مجذوب کند؛ باید با امام حسین(ع) عهد ببندیم، در میدان گناه، عفت پیشه کنیم و اگر گناهی از ما سر زد بلافاصله استغفار کنیم؛ در شهدا، امثال حر بن یزید ریاحی هم داریم که روز عاشورا حسینی می شود.

*برای حذف گناهان به مردم خدمت کنیم
این استاد حوزه با اشاره به اینکه کسی که ایمان به غیب داشته باشد برای نصرت دین و هدایت مردم کم کاری نمی کند، اظهار داشت: در روایات تصریح شده برای حذف گناهان به مردم خدمت و گره گشایی کنید؛ جوانان می توانند با استفاده از فکر، زبان، جسم و آبروی حسینی خود گره گشایی کنند.

*جمهوری اسلامی بهترین بستر برای خدمت به مردم است
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی بهترین بستر برای خدمت به مردم است، تصریح کرد: از خداوند می خواهیم توفیق خدمت به مردم و اسلام را به مسئولان عنایت بفرماید.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری همچنین بر لزوم تحمل مشکلات تاکید کرد و گفت: کسی که ایمان به غیب داشته باشد متوجه می شود هرقدر مشکلات بندگی خدا را در دنیا بیشتر تحمل کند، در آخرت مقام بالاتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه درجه ایمان به غیب حضرت عباس(ع) بالا بود، اظهار داشت: جانبازی برای شهدا و حضرت عباس(ع) سخت است اما جایگاه خود را در قیامت مشاهده می کنند و این مسئله ساده می شود.

*عاشورا باید ثمره ای در جامعه داشته باشد
این کارشناس برنامه های معارفی صداوسیما با اشاره به اینکه عاشورا باید ثمره ای در جامعه داشته باشد، ابراز داشت: عاشورا باید موجب تقویت حضور افراد در نمازجماعت و جمعه، پرداخت خمس و زکات، انجام امر به معروف و نهی از منکر، خدمت به مردم و تحمل مشکلات و از بین رفتن بی حیایی، حرام خوری و مردم آزاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه ایثار و فداکاری حاصل ایمان به غیب است، گفت: شهدا بارزترین مصداق اهل ایثار هستند؛ آب خوردن حضرت عباس(ع) مکروه و حرام نبود اما با جوانمردی سازگار نبود و بر این اساس ایشان ایثار کرد.

*اگر در جامعه ایثار بود حقوق نجومی نداشتیم
وی با اشاره به اینکه اگر ایثار در جامعه ما افزایش پیدا کند حقوق های چندصدمیلیونی نخواهیم داشت، ابراز داشت: حضرت عباس(ع) و شهدای کربلا شاگردان عالی معتقد ایمان به غیب بودند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا در پایان با انتقاد از اینکه بعضی رفتارها در جامعه شبیه غربی ها شده است، ابراز داشت: جای طنازی زن و شوهر در خیابان نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها