خبرهای داغ:
به‌راستی جایگاه نماز در ادارات حتی فرهنگی تا حدی تنزل یافته که باید نماینده ولی‌فقیه در استان این مورد را در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه مطرح کند و آن مدیر خاطی حتی خم به ابرو هم نیاورد؟!
کد خبر: ۸۷۶۰۸۹۲
|
۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اشاره‌ای به این مورد داشت که یکی از مدیران ادارات نسبت به وضعیت نمازخانه نهاد متبوع خود بی‌تفاوت بوده و در برابر سوالات مربوط به وضعیت نمازخانه اداره نیز پاسخی نداشته است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در سخنانش خواستار عزل این مدیر از جایگاهش و همچنین لزوم توجه مدیران به وضعیت نماز و نمازخانه‌های ادارات خود شد.

اینکه چرا نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی که به‌طور معمول انسانی آرام و بی‌حاشیه است و بیشتر تذکرات مربوط به عملکرد ادارات به‌خصوص در حوزه فرهنگی را به‌صورت خصوصی و به دور از تنش‌زایی اعلام می‌کند، در خطبه‌های نماز جمعه به‌عنوان مهم‌ترین تریبون اظهارنظرهای اساسی اقدام به بیان چنین دغدغه و مشکل در اداره‌ای خاص کند جای سوال و بررسی دارد که شاید نقش رسانه‌ها در این میان بیش از دیگر مراکز نمود یابد.

پس از اظهارات روشن و صریح نماینده ولی‌فقیه در استان آن‌هم در خطبه‌های نماز جمعه، اروم‌نیوز به بررسی وضعیت نمازخانه‌ها و نیز مقوله اقامه نماز جماعت در ادارات پرداخت که نتایج جالب‌توجه و قابل‌رسیدگی به همراه داشت.

شاید حضور اندک کارکنان برخی ادارات در نماز جماعت و کمبود امکانات در نمازخانه‌ها در این بررسی‌ها بیشتر به چشم آید، اما واکنش یکی از مدیران فرهنگی(!!!) اثرگذار در امورات دینی نسبت به ترویج(!!!) نماز جماعت جای بسی تعجب دارد.

این مدیر محترم که ازقضا باید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نفرات اثرگذار در ترویج فرهنگ نماز و ترغیب مردم به حضور در نمازهای یومیه باشد، در اقدامی نسنجیده نمازخانه اداره تحت‌امرش را به محل استقرار کارشناسان یکی از بخش‌ها تبدیل کاربری داده و در پاسخ به درخواست کارکنان مبنی بر ایجاد محل دیگری برای اقامه نماز جماعت، آن‌ها را به اداره دیگری که در نزدیکی همین اداره قرار دارد هدایت کرده است!

نکته جالب توجه اینجاست که همین مدیرکل محترم در ماه‌های قبل نیز این نظر را داشته که با مخالفت برخی معاونینش موفق به اجرای آن نشده‌بود ولی این‌بار اقدام خود را عملی کرده و دستور تخلیه نمازخانه را داده است!

حال باید از این مدیر محترم فرهنگی که فعالیت ضدفرهنگی خود در راستای حذف نماز جماعت از اداره خود را در دستور کار قرار داده پرسید که واقعا به فرمایشات رهبری و نیز تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان توجهی دارد یا اینکه تنها هدفش رفع امورات اداری و ثبت افتخاری بزرگ به‌نام حذف نماز جماعت از اداره تحت‌امرش است؟!

بهتر است این مدیر که وظیفه خود در حوزه رسیدگی به امورات دینی و قرآنی را نیز به‌خوبی انجام نداده و هم‌اکنون در مضان اتهامی بزرگ در این حوزه قرار دارد، نسبت به تجهیز مجدد نمازخانه اداره خود اقدام کند تا شاید دغدغه نماینده ولی‌‌فقیه در استان و البته مردم حزب‌اللهی ارومیه بیش از این ریشه ندواند و منجر به فاش‌شدن هویت وی نشود.

ارسال نظرات