مدیر کل انتقال خون استان مرکزی از اجرای نذر خون در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد .
کد خبر: ۸۷۶۰۸۳۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶

دکتر فاطمه السادات مهدویانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی گفت: مردم نیکوکار استان در صورت مراجعه برای اهدای خون در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی می توانند با ثبت نام در روزهای آینده هم خون اهدا کنند.

وی با اشاره به نیاز مبرم انتقال خون استان مرکزی به پلاکت خون افزود: این فرآورده خونی بیشتر از سه روز قابل نگهداری نیست و برای بیماران سرطانی استفاده می شود .

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی تصریح کرد: در اراک مراجعه کنندگان می توانند صبح و عصر برای اهدای خون به محل سازمان انتقال خون واقع در خیابان شهید شیرودی مراجعه کنند و دو پایگاه دیگر هم در خیابان امام کوچه سعدی و بیمارستان ولی عصر اراک آماده خونگیری است.

مهدویانی با بیان اینکه سازمان انتقال خون در دو روز عاشورا و تاسوعا با تمام امکانات آماده خدمت دهی است، گفت: آمار نشان داد که فرایند نذر خون کمک کرد تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم، نذر خون مبنای فقهی دارد و مقام معظم رهبری نیز نذر خون را مجاز می دانند.

وی افزود: پذیرش اهداکنندگان در پایگاه انتقال خون شهرستان اراک واقع 8 الی 12 صبح و در ساعات بعدازظهر 15 الی 19 است، همچنین پذیرش اهداکنندگان در پایگاه انتقال خون شهرستان ساوه واقع در خیابان مطهری بلوار مدرس در همان ساعات انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات