همایش بزرگ سیاسی«انقلاب اسلامی ، تداوم انقلاب حسینی» با سخنرانی دکتر سعید جلیلی ،نماینده رهبری معظم در شورای عالی امنیت ملی و باحضور مسئولین شهرستان از جمله فرماندهی سپاه ناحیه قرچک،امام جمعه محترم و نماینده ی مجلس و حضور پر شور بسیجیان به همت پایگاه مقاومت بسیج حر حوزه امام حسن ع،سپاه ناحیه قرچک،برگزار شد
کد خبر: ۸۷۶۰۸۲۴
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
خبرگزاری بسیج؛ دکتر جلیلی بعد از دیدار خود با خانواده های شهدای مدافعان حرم شهر قرچک، در سخنرانی خود در جمع بسیجیان در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشتند وقتی ما فرزندان و یادگاران شهدا را میبینیم و شهدایی که این تعلقات را گذاشتند و رفتند،با خود میپرسیم که اینان درس اموخته ی کدام مکتب اند؟این پدران ومادران چه اموزه ایی را به اینان داده اند که ،اینچنین  محاسبات دشمن را در هم ریخته اند و با فرهنگ شهادت و ایثارشان اینچنین در مقابل ابرقدرتهای دنیا ایستادگی میکنند.


ایشان در ادامه  با توجه به وظیفه  همگانی  بودن فریضه امربه معروف و نهی از منکر ،امر به معروف را ایستادن در مقابل افکار و جریانی که مسیر غلطی را طی میکند دانسته و اینکه امر به معروف جامعه را با نشاط و در مسیر صحیحش نگه میدارد و در فرهنگ حسینی، منکر پایمال کردن حق محرومان و ساکت نشستن در مقابل ان و کوچک شمردن ولایت که یک امر الهی و جدی است.

ایشان همچینن افزودند سالهاست که رهبری معظم فریاد میزنند که دایره  ی امر به معروف و نهی از منکر نباید به چند مساله  خاص محدود شود. امروز باید به منکرات سیاسی _اقتصادی حساس بود.امروز ما در کنار حقوقدان به حدود دان نیز نیازمندیم که حد و مرز منافع و حقوق مردم را براساس موازین دینی بشناسند و به ان ملتزم باشند زیرا که التزام به حقوق مردم مهمتر از دانستن حقوق مردم است.
همچنین اظهار داشتند که درفرهنگ حسینی بار مسئولیت مدیران باید نجومی باشد نه حقوق انها،کسانی که با نام «ذخیره انقلاب»منابع مادی و معنوی مردم و نظام را به تاراج میبرند معلوم است   از حقوق مردم و تکلیف کارگزاران در فرهنگ حسینی بی خبر اند.


جلیلی در پایان افزود باید با احیای امربه معروف و نهی ازمنکر مواظب باشیم که شاخص ها و ارزشها تغییر نکند که اگر مالفه ها تغییر کند ملت با عزت را به ذلت خواهد کشیدولی امروز چون فرهنگ عاشورایی   در جامعه ی ما زنده است این انقلاب ما نیز زنده  وپا برجاست  و  با قدرت پیش میرود زیرا پرچم اسلام نابی که امام ره برافراشته بودند،امروز با اقتدار و بصیرت مقام معظم رهبری با صلابت در احتزاز است و انشاالله بدست منتقم خون حسین داده میشود وامید اینکه ما نیز سربازان خوبی برای این مکتب باشیم.


در اخر مراسم نیز  با حضور  دکتر جلیلی و برخی  از مسئولین  شهرستان قرچک به پدران شهدا و نوجوانان عاشورایی سربند لیاقت داده شد.
ارسال نظرات