خبرهای داغ:
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن مطرح کرد

تأسی به حضرت عباس(ع) در پیروی از ولایت و وفاداری

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: اگر امروز جامعه می‌خواهد وفادار و پیرو ولایت باشد باید حضرت عباس(ع) را نمونه و الگوی مناسب برای خود بداند.
کد خبر: ۸۷۶۰۸۱۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: حضرت عباس(ع) نمونه‌ بی‌بدیل و بی‌نظیر در زمینه وفاداری و تبعیت از ولایت هستند، ایشان دارای ویژگی‌های والای انسانی و الهی بودند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی وفاداری در حضرت عباس(ع) تبلور داشت، زمانی‌که با امام حسین(ع) و حجت خدا پیمان بستند، در پیمان خود وفادار ماندند، وفاداری ایشان به اندازه‌ای بود که همواره ایثار می‌کردند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه حضرت عباس(ع) برادرشان را در همه موارد بر خود مقدم می‌داشتند، گفت: ایشان علاوه بر برادر، فرزندان امام حسین(ع) را بر خود ترجیح می‌دادند که نمونه بارز آن ورود حضرت به شریعه فرات بود که پس از ورود دستش را زیر آب برد و نشان داد به همه عالم که من می‌توانم از این آب بیاشامم ولی تا برادرم امام حسین(ع) و اهل حرم تشنه هستند، از این آب نمی‌نوشم.

وی یادآور شد: این امر نشانه ایثار و وفاداری حضرت عباس(ع) است، اگر بخواهیم مصداق تام و کامل وفاداری در دنیا را معرفی کنیم، نمونه‌ای به جز حضرت عباس(ع) در دسترس نیست.

یوسفی مقدم با اشاره به ویژگی ولایتمداری حضرت عباس(ع) گفت: حضرت تابع رهبری و تابع امر امام خود بودند و هیچگاه نظر خود را بر نظر امام و حجت خود مقدم نمی‌داشتند. در صحنه کربلا بسیاری افراد و شهدا ولایتمدار بودند، یعنی از همه دارایی خود بریده بودند و عشق به ولایت سراسر وجود آنها را فراگرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که زندگی انسان‌های نمونه را بررسی می‌‌‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم حضرت عباس(ع) در صدر آنها قرار دارد و از جایگاه برتر و بالاتر نسبت به آنها برخوردار است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: اگر امروز جامعه می‌خواهد وفادار و پیرو ولایت باشد، باید حضرت عباس(ع) را نمونه و الگوی مناسب برای خود بداند و به این موضوع بپردازد چگونه ایشان ولایت را بر همه امور مقدم می‌داشت و مباحث اصلی را فدای موارد فرعی نکرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار