خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
خبرگزاری بسیج: مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش رهروان زینبی در امامزاده سیدحمزه(ع) تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۷۳
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت‌الاسلام علی مصائبی در خصوص برگزاری این همایش گفت: همایش رهروان زینبی در همه شهر‌های استان به طور هماهنگ بعد از ظهر روز جمعه(12محرم) در اما‌مزاده‌ها برگزار خواهد شد و در تبریز نیز اما‌مزاده سیدحمزه(ع) میزبان برگزاری این آیین مذهبی خواهد بود.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب کبری(س) در واقعه‌ عاشورا افزود: واقعه‌ عاشورا دارای دو عنصر اصلی است که عنصر نخست آن مسئله‌ شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) است و عنصر دوم آن نیز به اسارت خاندان آن امام می‌پردازد که حضرت زینب(س) با رشادت‌ها و صبر و پیام‌رسانی خود نقش غیر قابل انکاری در زنده نگه داشتن این واقعه و انتشار پیام آن در سطح جهانی داشته است.

حجت الاسلام مصائبی اظهار داشت: حضرت زینب(س) پیام مظلومیت و حقانیت شهدای کربلا را به گوش همگان رساندند و سخنرانی دندان‌شکن آن حضرت در مجلس عبیدالله و یزید نیز برای همیشه در حافظه‌ تاریخ ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) به معنای واقعی، کلمه‌ صبر را معنی کردند و پیرو همان جمله‌ معروف ایشان «ما رایت الا جمیلا»، آن حضرت جهاد در راه پروردگار یکتا را جز زیبایی نمی‌دانستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روز دوازدهم محرم، روز حرکت کاروان سید‌الشهدا(ع) از کربلا به کوفه است، اظهار داشت: تنها کسی که این کاروان را پس ازتحمل رنج و مشقت فراوان مدیریت کردند، حضرت زینب(س) بودند و این گونه بود که ظلم برملا شد و حکومت وقت از نگه داشتن اسیران بیش از یک هفته در شام مخالفت کرد چراکه از تبلیغ دین و انتشار پیام عاشورا نگران بود.

وی با اشاره به رسالت مهم بانوان در جامعه‌ اسلامی خاطرنشان کرد: بانوان ما نیز باید با پیروی از راه و الگوگیری از آن حضرت تلاش در پیام‌رسانی و تربیت به بهترین نحو ممکن داشته باشند.

ارسال نظرات