خبرهای داغ:
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران:

تبعیت از ولایت فقیه در عصر غیبت مانع نفوذ دشمن است/ دریافت پیام‌های عاشورایی رفع‌کننده نیازهای معنوی و اجتماعی است

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: حادثه عاشورا در دل خود پیام‌ها و درس‌های فراوانی دارد که می‌تواند تمامی نیازهای اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی بشر را در تمامی اعصار و دوران‌ها تامین کند.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۴۱
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام عباس ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حادثه کرب و بلا و نهضت ابا عبدالحسین(ع) تنها محدود و محصور به روز دهم محرم سال 61 هجری نیست، اظهار کرد: این حادثه در دل خود پیام‌ها و درس‌های فراوانی دارد که می‌تواند تمامی نیازهای اخلاقی، معنوی، اجتماعی و سیاسی بشر را در تمامی اعصار و دوران‌ها تامین کند.

وی با اشاره به اینکه نهضت انقلاب اسلامی متاثر از پیام و درس‌های مکتب امام حسین(ع) است، تصریح کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری روح نهضت و جهت‌گیری کلی و پیروزی نظام و انقلاب اسلامی توجه به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: از سال 42 به عنوان سال آغاز نهضت تا سال 57 که اوج مبارزات ملت شریف ایران در دوران سلطه نظام ستم شاهی است و در ادامه، دوران دفاع مقدس تا کنون همواره شاهد این جهت‌گیری و تاثیر‌پذیری و دریافت پیام حادثه عاشورا هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه ملت شریف ایران در دوران‌ها و امتحانات دشوار خود همواره با تاسی و الهام از نهضت امام حسین(ع) سربلند بیرون آمده است اضافه کرد: استمرار این جریان حسینی نیازمند توجه در سه حوزه کلیدی و اساسی است که توجه به اخلاق و رفع عیوب فردی و اجتماعی و عیوبی که مانع رشد و توسعه فردی می‌شود یکی از موارد مهم حفظ این جریان است که از محورهای ورود و نفوذ دشمن است و بدون اصلاح باطنی و رفع عیوب و رذائل اخلاقی توفیق درک درست پیام‌های عاشورا را نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: در زیارت عاشورا می‌خوانیم "و علی الارواح التی حلت بفنائک ..." نه ابدان، بلکه ارواح و تا روح پاکیزه نشود توفیق فدا شدن جسم مهیا نمی‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دین به عنوان دومین محور کلیدی استمرار جریان حسینی، گفت: رسانه‌های استکباری امروز با ترویج رذائل اخلاقی، اصل دین را مورد هجمه قرار داده‌اند که جایگاه و اهمیت آن در سعادت دنیوی و اخروی تا آنجاست که امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان جان خود را در راه احیا دین فدا کردند.

ابراهیمی با بیان اینکه تاکید بر اهمیت دین در فرمایشات حضرت سید الشهدا(ع) و اصحاب ایشان بسیار روشن و قابل رویت است ادامه داد: خطبه‌ها، سخنان و رجز خوانی‌های امام حسین(ع) در میدان جهاد، حاکی از محوریت احیا دین در نهضت عاشورا است.

وی با اشاره به جستجو و تامل در کاربرد واژه دین به عنوان واژه محوری امام و اصحاب آن حضرت خاطرنشان کرد: همانگونه که در زیارتنامه می‌خوانیم «السلام علیکم یا انصار دین الله» این از دغدغه کانونی شهدای کربلا به عنوان یاری‌کنندگان دین خدا سرچشمه می‌گیرد که در این خصوص مناجات آن حضرت در گودال قتلگاه بسیار حائز اهمیت است، تا آنجا که روح اصلی این قیام را نصرت دین معرفی می‌کند، چنانچه می‌فرماید، «کاش هفتاد هزار جان در بدن داشتم و در راه تو و نصرت دین فدا می کردم.»

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه دو محور اخلاق و دین نیازمند شرطی سیاسی است، ابراز کرد: داشتن بینش سیاسی بسیار دشوار است و تنها راه رسیدن به آن، رعایت تقوای الهی در ظل ولایت امام معصوم است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصحاب امام با روشنگری‌های سید الشهدا(ع) استکبار زمان خود را خوب شناختند، گفت: یاران حضرت مقهور امواج رسانه‌های آن زمان نشدند و تا آخرین قطره خون ایشان را یاری کردند و امروز نیز ما با تاسی از نهضت عاشورا باید ضمن شناخت استکبار و کسب بینش سیاسی لازم، در سایه تبعیت از ولایت فقیه به عنوان نیابت معصوم در عصر غیبت، با نفوذ دشمن مقابله کنیم.
ارسال نظرات