حجت الاسلام حسینی: به شما مردم عزیز و متدین شهرستان توصیه اکید دارم که نام مبارک امام حسین را از فضای عزاداری حذف نکنند و به جای کلمة تکیه از نام حسینیه استفاده کنند زیرا بارها گفته ام که بدون اغراق ؛ یزد حسینیه ایران و ابرکوه حسینیه یزد است .
کد خبر: ۸۷۶۰۶۲۵
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، در جلسه گرد همائی مسئولین عزاداری شهرستان و رؤسای امر بمعروف ادارات که در محل فرمانداری ابرکوه تشکیل شد امام جمعه ابرکوه ضمن قدردانی از هماهنگی و همدلی هیئات عزاداری گفت : همچون سالهای گذشته به همه هیئات محترم توصیه می کنم که به هیچ وجه گوسفند نذری برای هیئت را در خیابانها نکُشند تا مسیر عزاداران ملوّث نشود ، جوانان و کوچکترها را توصیه کنید تا وحدت و صمیمیّت خود را در مراسم نشان دهند و حُرمت هیئت را حفظ کنند.

امام جمعه گفت: بر حضور گسترده هیئات مذهبی شهر و روستا در مراسم پر عظمت هشتم محرم تأکید دارم چرا که جلوه جهانی برای عزاداری شهرستان ابرکوه دارد و ازشعائر دینی وتعظیم عزای حسینی است.

حجت الاسلام حسینی گفت: به شما مردم عزیز و متدین شهرستان توصیه اکید دارم که نام مبارک امام حسین را از فضای عزاداری حذف نکنند و به جای کلمة تکیه از نام حسینیه استفاده کنند زیرا بارها گفته ام که بدون اغراق ؛ یزد حسینیه ایران و ابرکوه حسینیه یزد است .

بنابراین از اهالی محله بازار و دروازه میدان که تابلو حسینیه را نصب کرده اند تشکر می کنم و امیدوارم مابقی حسینیه های محلات هم تابلو بزنند و استفاده از کلمه تکیه از محلات عزاداری حذف گردد.

امر به معروف ونهی ازمنکر و اقامه نماز ظهر عاشورا از دیگر موضوعاتی است که باید نسبت به آن اهتمام ورزیم تا بدینوسیله فضای معنوی زندگی خود وجامعه را معنویت و مصونیّت بخشیم .

ارسال نظرات