خبرهای داغ:
روضه هیات عاشقان ولایت ناحیه لنجان
حجت السلام و المسلمین کریم زاده سخنران روضه هیات عاشقان ولایت ناحیه لنجان در روز هشتم و اختتامیه روضه این هیات در دهه اول محرم ضمن بررسی مشخصات مسلمانان از نظر ائمه علیه السلام فرمودند :جهادگر جهاد کبیر مظلوم وگمنام است.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۹۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

به گزارش خرگزاری بسیج از ناحیه لنجان حجت السلام و المسلمین کریم زاده سخنران روضه هیات عاشقان ولایت ناحیه لنجان در روز هشتم و اختتامیه روضه این هیات در دهه اول محرم ضمن بررسی مشخصات مسلمانان از نظر ائمه علیه السلام فرمودند :که از ظاهر افراد نمی توان به شخصیت آنان پی برد.
حاج آقا کریم زاده گفتند: مسلمانان را می توان از نظر اعتقادی و عمل به اصول دین به دو گروه تقسیم بندی کرد
اول گروهی که دیندار منفعل است ، این گروه مانند مسلمانان کوفه دیندارند ولی در وقت خطر جانی ومالی برمیگردند و کاری را که به نفع خود باشد را انجام می دهند و حتی در یاران امام حسین (علیه السلام) هم از این نمونه پیدا می شد ، با وجود اینکه امام و پیشوا خود به آنان وعده بهشت داد گفت تا زمانی که شما پیروز هستی در کنارتان هستم ولی وقتی در حال شکست و کشته شدن هستی من با اسب چابکی که مخفی کرده ام فرار می کنم و این کار را کرد و در زمانی که امام حسین (علیه السلام) تنها شد او را رها کرد و گریخت و توفیق شهادت را از خود سلب کرد و بعد پشیمان و نادم شد ولی سودی نداشت.
دوم گروهی که دیندار فعال اند ، این گروه در جهاد اصغر وظیفه خود را می دانند و احتیاج به تذکر و یادآوری هم ندارند واز دستورات امام خود مومو اطاعت می کنند و بهانه تراشی نمی کنند . مانند عمار ، از یاران امام علی (علیه السلام)و حبیب بن المظاهر و... از یاران امام حسین (علیه السلام)واین دینداران فعال حتی اگر در جهاد اصغر هم نباشند جهاد کبیر را انجام می دهند واز کافران و دشمنان اسلام تبعیت نمی کند وحتی به آنان لبخند هم نمی زندو جهادگر جهاد کبیر مظلوم وگمنام است و در نهایت مظلومیت در دامن امام زمان خود جان می دهد.

در این زمان هم دینداران فعال پیدا می شود مانند تهرانی مقدم که رهبر معظم او را زاهد

عالم وپارسا معرفی کردندو هم دینداران منفعل که در برابر دشمن لبخند زده و از نهیب دشمن هراسان می شود


ارسال نظرات
پر بیننده ها