برگزاری نشست هیات رئيسه اتاق زنجان با مدیر شعب بانک ملت استان زنجان

نشست هیات رئيسه اتاق زنجان با مدیر شعب بانک ملت استان زنجان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی مرتبط با بانک ملت و همچنین گسترش همکاری های اقتصادی بین این بانک و بخش خصوصی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۷۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر شعب بانک ملت استان زنجان به همراه مدیران ارشد این بانک در دیدار با هیات رئيسه اتاق زنجان، سیاست بانک ملت را مصالحه و مذاکره عنوان کرد و گفت: تملک دارایی های به نفع بانک ها نیست و ما در تلاشیم از تبدیل کردن یک دارایی راکد به دارایی منجمد جلوگیری نمائیم.

صابریان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین اعمال سیاستهای دولت یازدهم درخصوص کمک به واحدهای تولیدی افزود: این بانک ارائه تسهیلات ریالی به بنگاههای اقتصادی را با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در سرلوحه برنامه خود قرار داده است.

مدیر شعب بانک ملت استان زنجان ضمن قبول وجود نقاط ضعف در سیستم بانکی اظهار داشت: طبیعتاً یک سیستم بزرگ بدلیل وجود سلایق متعدد دارای نقاط ضعف بسیاری است که به همین خاطر واحد آسیب شناسی در بانک ملت ایجاد گردیده و به بررسی این مشکلات و نحوه رفع آنها می پردازد.

همچنین مدیر بخش ارزی این بانک با اشاره به خدمات این واحد گفت: واحد ارزی بانک ملت تنها واحد مستقل ارزی در استان است.

رضایی با اشاره به بالا بودن نرخ گشایش LC در این بانک نسبت به سایر بانکها افزود: مکاتبات لازم در این خصوص با مرکز انجام می گیرد تا بتوانیم با انعطاف بیشتری با مشتریان برخورد نمائیم.

رئيس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اقدام برخی از وزیران در تفویض اختیارات به استانها گفت: با انجام این اقدامات تصمیم گیری از سطح ملی به استانی تغییر کرده و کارها روانتر می شوند که امیدواریم در خصوص بانک ملت نیز اقدام مشابه صورت گیرد.

جمیلی با اشاره به ظرفیتهای بانک EIH bank افزود: کانالهای ارتباطی کلیه بانکها از مسیر این بانک عبور می کند که متاسفانه واحدهای تولیدی در استان با جایگاه و نقش کارگزاری این بانک آشنایی چندانی ندارند .

گفتنی است، در این نشست به ضرورت ارائه تسهیلات بیشتر در بخش تولید، افزایش مهلت بازپرداخت اقساط، کم کردن میزان جرائم، حمایت از تولیدکنندگان در روزهای بحرانی، لزوم کاهش سود بهره بانکی، عدم ارائه وثیقه توسط مشتریان خوش حساب از جمله مواردی بود که توسط هیات رئيسه اتاق زنجان به عنوان نکات ضعف سیستم بانک ملت مطرح شد که رئيس شعب بانک ملت

از سوی دیگر علی رغم ادعا مسئولین در خصوص گشایش انواع LC متاسفانه تاکنون امکان گشایش LC برای خریداران به صورت یورو فراهم نشده که مقر رگردید این موضوع توسط بانک ملت پیگیری گردد.

اعتبار سنجی مشتریان جهت ایجاد تفاوت بین مشتریان خوش حساب و افرادی که با سوء استفاده از نظام بانکی باعث ایجاد مشکلاتی برای نظام ملی کشور می شوند از دیگر موضوعات مطرحه توسط رئيس اتاق زنجان بود.

همچنین ارائه خدمات رفاهی به دارندگان کارت بازرگانی، ارائه تسهیلات کوتاه مدت جهت ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری و همچنین ارائه تسهیلات به صادرکنندگان از دیگر خواسته مهندس جمیلی بود که مقرر گردید بانک ملت پس از بررسی موضوعات مطروحه نتایج بررسی های انجام شده را در روز ملی صادرات در اختیار کلیه واحدهای تولیدی و اقتصادی استان قرار دهد.

ارسال نظرات