مسئول نمایندگی سپاه ناحیه شهرکرد:

ترک امر به معروف و نهی از منکر نتایج ویرانگر دارد

حجت الاسلام اسماعیل زمانپور،‌ بی اطلاعی از نتایج ویرانگر ترک امر به معروف و نهی از منکر را از دلایل ترک این فریضه واجب الهی دانست.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۲۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد در جمع پرسنل تعاونی ها، رانندگان و عموم مردم گفت: امر به معروف و نهی از منکر عامل بقای اسلام است.

زمانپور که در پایانه مسافربری آزادی شهرکرد، به بیان دلایل بی اهمیتی مردم در سطح جامعه به واجبتین فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: ندانستن و واقف نبودن به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، عدم اطلاع عمومی از واجب بودن این فرایض، بی اطلاعی از نتایج ویرانگر ترک این دو واجب از دلایل ترک این واجبتین است.

وی، نقصان روزی، فراگیر شدن عذاب، بغض و لعن حضرت حق تعالی، تسلط اشرار و عدم استجابت دعا را به عنوان آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

این کارشناس دینی، ترس و ضعف در ایمان، بی حوصلگی در به ثمر نشستن اقداماتمان، افراط در مهربانی و شکسته نفسی را از دیگر دلایل عدم اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر دانست.

زمانپو گفت: وجوب امر به معروف ونهی از منکر در اسلام، مانند وجوب نماز و روزه و زکات از ضروریات دین است کسی که از روی توجّه به لوازم آن وجوب آن را انکار کند، جزء کفّار محسوب می‌گردد.

وی افزود: حضرت امام حسین(علیه السلام) در قیامش ثابت کرد که به خاطر عملی ساختن و احیای این اصل اسلامی می توان جان داد، عزیزان خود را تقدیم کرد، از زندگی با خائنان و فاسدان صرف نظر کرد و شهادت را برگزید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار