خبرهای داغ:
رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه امروز در زندگی و جامعه ما خداوند کمرنگ شده است، گفت: آرزوهای طولانی و عمل به حرف دل ، انسان را از یادآخرت غافل می کند
کد خبر: ۸۷۶۰۵۱۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
آرزوهای طولانی و عمل به حرف دل ، انسان را از یادآخرت غافل می کند/کمرنگ بودن خدا در زندگی و جامعه امروز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری  در مراسم عزاداری شب هشتم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه اسلام دینی است که از طرف خدا آمده است که باید به سلیقه خدا و ولی خدا باشد، اظهار داشت: اسلام نباید به سلیقه نفس و مردم باشد در حالی که اسلام به سلیقه خدا موجب سعادت و حمایت  می شود.

وی ادامه داد: حادثه و عزاداری برای امام حسین(ع) فقط برای گریه کردن نیست بلکه برای این است که در جاری کربلا بمانیم، کربلا برای هر زمانی و هر موضوعی جاری است.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با اشاره به رسیدن به اسلام با سلیقه خدا سه‌گام دارد که اولی ایمان به خداست، گفت: دنیا هندوانه سربسته است که ظاهر آن دنیا و باطن آن آخرت می باشد.

وی در ادامه ابراز داشت: باطن دنیای ما با مرگ باز می شود که در این میان دو گروه حضور دارند که اولی شهدا و دومی کسانی که با دیدن باطن خود از خدا می خواهند که به دنیا بازگردند تا عمل صالحی با خود بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه برای گام گذاشتن در مسیر اسلام براساس سلیقه خدا، پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) نیاز به ایمان غیب است، ابراز داشت: بزرگ ترین امتیاز شهدا این بود که براساس ایمان به غیب جان خود را وسط گذاشتند و از مرگ نترسیدند؛ کسانی که شهید شدند جان خود را با خدا و حیات ابدی قیامت معامله کردند.

وی در ادامه افزود: امام علی(ع) می گوید از دو چیز برای شما می ترسم اولا براساس دل عمل کنید و دوم آرزوهای طولانی داشته باشید که هر دو اینها شما را از یاد آخرت غافل می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آثار خدا در سراسر دفاع مقدس مشاهده می شد، تصریح کرد: متاسفانه امروز خدا در بازار، خیابان، ادارات و سراسر زندگی ما کمرنگ است؛ شهید حجت الاسلام میثمی می گفت «قدرت انسان ها به اندازه داشتن امکانات نیست، بلکه به اندازه اتصال با خداست».

وی با بیان اینکه نماز، مسجد؛ قرآن و نمازشب اسباب ارتباط با خدا در دفاع مقدس بود، گفت: در حالی که امروز برخی جوانان دچار مشکلات روحی هستند، رزمندگان با نمازشب و قرآن شارژ روحی می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه شهدا خدا، پیامبر(ص)، اهلبیت(ع) و نائب امام زمان را باور کردند، ابراز داشت: شهدا، حیات طیبه را بر گناه و ظلم محدود در دنیا و عذاب نامحدود در آخرت ترجیح دادند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شهدا با خدا معامله کردند، اما برخی افراد با مردم و دنیا معامله می کنند، خاطرنشان کرد: کسی که رهروی امام حسین(ع) و شهدا باشد، باید با خدا و قیامت معامله کند.
ارسال نظرات