استاندار زنجان:

صرفه جویی در زمان و هزینه های با طرح احیا و واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی

با طرح احیا و واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی ضمن آغازین پروژه برای سرمایه گذاران، طرح های معطل و نیمه تمام،احیا و تعیین تکلیف می شوند.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۵۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان بر ضرورت جلب اعتماد عمومی در جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی تاکید نمود و گفت:سرمایه گذاران باید با حضور در استان زنجان احساس آرامش و اطمینان خاطر نمایند و مطمئن باشند که تمامی مدیران دستگاههای اجرایی در راستای رفع موانع سرمایه گذاری آنان تلاش می نمایند.

اسد اله درویش امیری از رسانه ها خواست تا با انعکاس شرایط مطلوب سرمایه گذاری در استان زنجان به تشویق سرمایه گذاران بپردازند و افزود: رسانه ها باید با قلم خود مشوق سرمایه گذاری در استان باشند.

وی به اقدامات اولیه ای که باید هنگام مراجعه سرمایه گذاران به استان از سوی مرکز سرمایه گذاری انجام شود اشاره نمود و اظهار داشت: در ابتدا باید صلاحیت فنی و اجرایی هریک از سرمایه گذاران و شرکت های مراجعه کننده بررسی و مورد تائید قرار گیرد.

استاندار زنجان ارائه چارچوب مناسب جهت عبور سرمایه گذاران از ضوابط قانونی را گام بعدی راهنمایی مراجعین به استان برشمرد و افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری باید در ادامه به معرفی مکان مناسب در داخل و یا خارج از شهرکهای صنعتی و تامین زیرساختهای مورد نیاز طرح های سرمایه گذاری بپردازد.

مقام عالی استان به فاکتورهای مهم جذب سرمایه گذار اشاره نمود و یادآور شد: نوع رفتار سیستم بانکی می تواند در جذب سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران داخلی که اغلب به تسهیلات بانکی متکی باشند، بسیار موثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید با کاهش سود سپرده های بانکی تا سقف 18 درصد و الزام تمامی بانکها به رعایت آن، سرمایه های داخلی به سمت بخش تولید و ایجاد اشتغال جذب می شود و یادآور شد:در مدت سه سال گذشته ۳۷۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان انجام شده است.

درویش امیری وضعیت سرمایه گذاری خارجی را در استان زنجان مطلوب ارزیابی نمود و از تمامی دستگاههای اجرایی استان خواست تا با کاهش زمان پاسخگویی به استعلام های سرمایه گذاران، از اتلاف وقت و انگیزه آنان در استان زنجان جدا پرهیز نمایند.

استاندار زنجان در ادامه به طرح احیا و واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی نیز اشاره و تصریح نمود: با این اقدام ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه های آغازین پروژه برای سرمایه گذاران، طرح های معطل و نیمه تمام،احیا و تعیین تکلیف می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار