خبرهای داغ:
حجت الاسلام حاجی زاده گفت: مراسم عزاداری مساجد و حسینیه ها در ایام محرم و صفر بهترین محافل برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان اسلام هستند
کد خبر: ۸۷۶۰۴۴۹
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در لشکر عملیلتی 19 فجر استان فارس با حضور حجت الاسلام محمد حاجی زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر  برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده در حاشیه این مراسم  با تاکید بر اینکه تببین ابعاد مختلف واقعه کربلا و حماسه عاشورا رسالت مهم مداحان است، گفت: مداحان و وعاظ هیئات با توجه به محبوبیت و تاثیرگذاری در جامعه باید به موضوع تبیین وقایع ماه محرم و عاشورا برای نوجوانان و جوانان توجه ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) باید با هدف کسب معرفت صورت بگیرد، گفت: مراسم عزاداری مساجد و حسینیه ها در ایام محرم و صفر بهترین محافل برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان اسلام هستند که موضوع این وظیفه سنگین مدیران و مسئولان هیئات مذهبی و مساجد را گوشزد می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر با بیان اینکه زدودن فرهنگ، مقاومت، ایثار و شهادت از اذهان جامعه یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه که امروز جبهه های نبرد حق علیه باطل را تشکیل داده و استکبار جهانی را مستاصل ساخته است برگرفته از واقعه کربلا و فرهنگ عاشورایی است.

وی با بیان اینکه تمام بخش های مراسم عزاداری باید داری پیام و محتوای عاشورایی باشند،خاطرنشان کرد: وعاظ و مداحان با برنامه ریزی دقیق بخشی از مراسم و کلام را به محتوای موردنیاز نسل نوجوان و جوان و تبیین جنبه های مختلف حرکت انقلابی امام حسین (علیه السلام) اختصاص دهند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، امنیت و ثبات کشور را تضمین کرده و فکر تجاوز به مرزها را از ذهن دشمنان پاک می کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام)، گفت: امروز جوانان مومن کشورهای اسلامی با الگوگیری از سیرۀ امام حسین (علیه السلام) در مقابل تروریست های تکفیری و استکبار جهانی در حال ایستادگی هستند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده در پایان صحبت هایش به تشریح خصوصیات هیئات مذهبی برتر پرداخت و افزود: توجه به آیین های سنتی و اصیل عزاداری، خلاقیت در ارائه محتوا متناسب با سن افراد، مشارکت جوانان در امور اجرایی هیئات، بهره گیری از مفاهیم قرآنی، توجه به اصول  هنری در اجرای مراسم و مداحی، تخصیص زمان و محتوای مناسب به کودکان، نوجوانان و جوانان از شاخصه های هیئات مذهبی برتر هستند که در ماه های محرم و صفر مورد استقبال عموم بخصوص جوانان قرار می گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها