نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان همواره می‌کوشند با گسترش شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های شیطانی و ناسالم سرمایه‌های مملکت را از کسب علم و دانش و پیشرفت‌های علمی باز دارند.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۳۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمدحسینی‌شاهرودی در مراسم نمادین زنگ امر به معروف و نهی از منکر که در مجتمع امام سجاد این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) و گرامیداشت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و شروع سال تحصیلی، اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که حیات انسان به آن بستگی دارد اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه رسیدن به کمال و بهره‌مندی از دانش را فقط در سایه دین و عمل به دستورات خداوند می‌توان کسب کرد، افزود: در جامعه‌ای که افراد بتوانند با گسترش مسائل معروف و ارزشی و آنچه را که مایه رشد و جلوگیری از منکر، فساد و گناه است از معنویت بهره‌مند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان وجود رهبری فرزانه و آگاه به امورات روز را برای جامعه از ضروریات دانست و گفت: انسان‌های شر و شیاطین در هر زمان و هر اجتماعی ظاهر می‌شوند که بارهبری آگاه و عالم می‌توان در مقابل این شیاطین ایستادگی کرد.

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: خداوند متعال برای رشد و کمال انسان، قدرت اختیار و تشخیص خوب و بد، درست از نادرست عطا کرده و با آفرینش نامحدود انسان در سایه امر به معروفات و نهی از منکرات او را به بهترین راه‌ها می‌خواند.

وی با اشاره به خلقت نامحدود انسان در بحث یادگیری علم و دانش و سوق دادن به فراگیری آن، افزود: کسب مهارت و رسیدن دانشمندان و نخبگان ایرانی به توانمندی‌های قابل توجه موجب نگرانی و آشفتگی دشمنان ما شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: شیطان ابتدا قسم خورد که انسان را منحرف کند اما خداوند فرمود تو می‌توانی بندگان مرا وسوسه کنی اما من با نهادن قدرت غلبه در ذات بشر، تو سرکوب می‌شوی چرا که انسان توان مقابله با شیطان را دارد.

حسینی‌شاهرودی کسانی آمران به معروف و ناهیان از منکر را حافظ حدود الله دانست و خاطرنشان کرد: خداوند ورود به کارهایی که ممنوع دانسته و ارتکاب و واردشدن به مسیر گناه را منع کرده است و در مقابل رخصت انجام فرایضی را حلال، با روح خدایی که در ذات نوع بشر دمیده، راه راست را به همه انسان‌ها توسط آیات قرآن و پیامبران مبشر نشان داده است.

وی خطاب به مسلمانان با بیان اینکه آگاه باشید دلها فقط با یاد خدا آرام می‌گیرد، افزود: هر گاه احساس اضطراب و ناامنی کردی بدان یاد خدا را فراموش و از او جدا شدی ضرورت دارد که صفات خدا را در خود زنده کنید تا رنگ خدایی بگیرید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به نابودی ابهت ابرقدرت جهان در جنگ تحمیلی در مقابل دستان خالی ملت ایران، اظهار کرد: با پشتوانه خدایی ریشه نا امنی و فساد و ظلم را در میهن خود خشکاندیم، اکنون ایران جزیره امن و آرام در آسایش و ایستادگی در مقابل زورگویی‌های دشمن است.

حسینی‌شاهرودی به وضعیت ایران قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمنان این مرز و بوم همواره می‌کوشند با رخنه در دانش‌آموزان و جوانان و با گسترش شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های شیطانی و ناسالم سرمایه‌های مملکت را از کسب علم و دانش و پیشرفت‌های علمی باز دارند.

این مسؤول از معروفات به عنوان هدایت کننده به سمت پیشرفت‌های علمی نام برد و افزود: در جهان تا 13برابر متوسط پیشرفت جهانی داشته‌ایم و تحریمات نمی‌تواند مانع رشد و توسعه کشور شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) که فرمودند خون امام حسین (ع) در مومن گرمایی ایجاد می‌کند که هرگز سرد نمی‌شود، گفت: الگوپذیری دانش‌آموزان از سرور و سالار شهیدان در مقابل مفسدین زمان و دشمنان اسلام از ضروریات است.


ارسال نظرات