معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کردستان:
معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کردستان ضعف معنویت را عامل ایجاد جرم و آسیب در جامعه بیان کرد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۹۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حسن بابایی در همایش پرچمداران بصیرت در مجتمع فرهنگی نور سنندج اظهار کرد: معنویت نقش موثر و قانونمداری دارد و ضعف معنویت عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه محرم، تاسوعا و عاشورا زنگی و تلنگری برای همه ماست، بیان کرد: نباید این معنویت و فرصت معنوی را فراموش کنیم و از آن غافل باشیم.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: افرادی در زندان بودند که به دلیل گرایش به قرآن کریم و حفظ این کلام الهی از جرم اعدام نجات یافتند و این بیانگر آن است که هرگاه معنویت در جامعه وجود داشته باشد، خداوند نیز همراه افراد خواهد بود.

 

معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کردستان یادآور شد: باید جوانان جمعه را به سمت معنویت هدایت کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

 

بابایی یادآور شد: افزایش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ملموس است و 12 میلیون پرونده مفتوحه در دادگستری‌های کل کشور در جریان است و امروز کمتر کسی پیدا می شود که به دادسرا، دادگستری و دادگاه نرود و این نیازمند بررسی و توجه است.

 

این مسؤول اضافه کرد: آمار جرایم نگران‌کننده است و افزایش یک جرم یک مولفه جهانی است که رشد متوسط جمعیت جهان یک درصد و رشد جرایم در جهان سه درصد است.

 

وی بیان کرد: جرایم از حالت سنتی خارج شده و باید دید که چه اقداماتی باید انجام داد که یک مصونیت رفتاری در جامعه ایجاد کنیم.

 

معاونت پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کردستان در این همایش به 10 اتهام اول استان کردستان اشاره کرد و گفت: توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح، سرقت، تهدید، تخریب و کلاهبرداری از جمله این جرائم است.

ارسال نظرات