رئیس پلیس راهور کردستان از فعالیت 9 هزار 500 همیار پلیس دارای کارت و حکم همیار در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۹۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان نادری در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک در سنندج اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین راه اجتماعی شدن انسان‌ها در بستر مدرسه و آموزش و پرورش شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افراد در محیط مدرسه با انضباط اجتماعی آشنا می‌شوند، خاطرنشان کرد: انچه را که فرد در مدرسه یاد می‌گیرد در بستر جامعه پیاده می‌کند.

به گفته رئیس پلیس راهور کردستان، نقش خودروها در زندگی انسان‌ها در دنیای امروز انکار ناپذیر است و همین موضوع مشکلات بسیاری را در مدیریت وسایل نقلیه به وجود آورده است.

نادری با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای بعد از سکته دومین عامل مرگ و میر در کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به این مهم برنامه‌ریزی برای ارتقای فرهنگ ترافیک به منظور کاهش این امر ضروری است که طرح همیاران پلیس در این راستا اجرا می‌شود.

وی ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه را بستر ساز کاهش تصادفات و مشکلات ایجاد شده در این حوزه عنوان کرد و گفت: در طول چند سال اخیر طرح‌های بسیار خوبی در سطح استان اجرا شده که خروجی خوبی در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه داشته است.

به گفته رئیس پلیس راهور کردستان، طرح همیاران پلیس از جمله طرح‌های موفق در راستای نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و درست رانندگی کردن است و تذکرات همیاران پلیس در برخی موارد بسیار موثر است.

نادری با بیان اینکه در حال حاضر 9 هزار 500 همیار پلیس دارای کارت و حکم فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر برای این همیاران در سطح استان برگزار می‌شود.

وی تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی را عامل اصلی تصادفات عنوان کرد و گفت: راهور کردستان تخلفات درون شهری را با دوربین‌های نظارتی کنترل و بر اساس آن اعمال قانون می‌کند.

وی از نصب 47 دوربین ثابت و 10 دوربین دستی برای کنترل و جلوگیری از تخلفات در درون شهرهای استان کردستان خبر داد و گفت: اکثر تقاطع درون شهری استان به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: کشته‌های ناشی از تصادفات درون شهری در سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

نادری گفت: در سال‌های گذشته به ازای هر 30 نفر 10 نفر تلفات داشتیم که این آمار در حال حاضر به 7 نفر به ازای هر 30 نفر رسیده است.

وی کاهش آمار کشته شدگان در اثر تصادفات رانندگی را نشانه رشد فرهنگ رانندگی شهروندان دانست و اظهار کرد: برخی از افراد تخلف رانندگی را افتخار می‌دانند که باید با آموزش‌های صحیح این فرهنگ غلط برداشته شود.

ارسال نظرات