مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد

اعزام 580 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف کردستان در ایام محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از اعزام 580 مبلغ و مبلغه مقیم و غیرمقیم در ایام محرم به شهرها و مناطق مختلف استان کردستان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۷۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی در همایش بزرگ پرچمداران بصیرت شهرستان سنندج که با موضوع ترویج فرهنگ قانونمداری برگزار شد، اظهار کرد: ترویج دین مبین اسلام، جلوگیری از بدعت‌ها و خرافات، ترویج اخلاق اسلامی و شناساندن خوبی‌ها از وظیفه مبلغان دینی و روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغین دینی به واسطه نفوذ بین مردم و اعتمادی که بین مردم دارند از موثرترین نهادها و تشکل‌های فرهنگی جامعه هستند، بیان کرد: این قشر می‌توانند همچنین در توسعه فرهنگ قرآنی و عاشورایی موثر واقع شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: روحانیون و مبلغین دین در واقع بدون توقع و ایثار و صرفا برای رضای پروردگار و با دلسوزی مشغول تبلیغ دین خدا هستند و از مکتب گرانقدر امام حسین(ع) حفاظت و پاسداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: هیئات مذهبی نیز در پاسداشت شعائر دینی همواره پیشرو بوده‌اند و بزرگترین پایگاه دینی مردم و جزو بهترین سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند که از ویژگی‌های بارز آنها مردمی بودن آن است.

کرمی همچنین به مداحان اشاره کرد و گفت: این قشر نیز مدافعان مکتب امام حسین(ع) هستند که با افتخار خاندان پیامبر(ص) را ستایش و مدح می‌کنند.

وی تصریح کرد: مداحان نقش ارزنده‌ای در گسترش فرهنگ جامعه دارند و به عنوان مکمل‌ تشکل‌‌های دینی آرامش معنوی را در جامعه حاکم می‌سازند.

کرمی اضافه کرد: از مبلغان و روحانیون انتظار می‌رود که اولویت‌های تبلیغ را رعایت کنند و به کاهش آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بقاء و دوام اسلام را متضمن رعایت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید در راستای ترویج این مهم نیز در جامعه تلاش شود.

کرمی توجه به توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان دغدغه برخی مسئولان را متذکر شد و افزود: همان اندازه که به بحث موسیقی در جامعه پرداخته می‌شود و مردم طرفدار موسیقی هستند، باید قرآن کریم را نیز در جامعه ترویج و توسعه داد چرا که جامعه ما نیازمند تربیت قرآنی است.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بر اساس ترویج سبک زندگی اسلامی و تقویت‌ مهارت‌های زندگی را امری ضروری دانست و گفت: باید این مهم نیز مورد توجه مسئولان به ویژه روحانیون و مبلغین دین در سخنرانی‌ها و محافل باشد.

کرمی اضافه کرد: استان کردستان دارای 610 هیئت مذهبی، 590 مداح، 87 کانون فرهنگی و تبلیغی، 250 رابط فرهنگی، 14 انجمن اسلامی، چهار مجمع فاطمیون و چهار مجمع ذاکرین در استان است که روحانیون و مبلغین نقش مهمی در فعالیت و پیشبرد اهداف این تشکل‌ها ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از همکاری سپاه بیت‌المقدس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیروی انتظامی استان در راستای برگزاری این همایش و همکاری با تبلیغات اسلامی استان قدردانی کرد.

این همایش میزبان بیرق ابا عبدالله الحسین(ع) بود که با مداحی و یا حسین گفتن جمع حاضر در همایش مورد استقبال قرار گرفت.

مدیحه سرایی مداحان نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در آستانه ماه محرم در کردستان برگزار شد.

گفتنی است، اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان امسال برگزارکننده چهار همایش پرچمداران بصیرت در شهرستان‌های بیجار، قروه، سنندج و کامیاران است.

ارسال نظرات