نماینده ولی فقیه استان کردستان:

ارائه آمار صحیح در سیاست‌گذاری‌های آینده کشور موثر است

نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: ارائه آمار و اطلاعات درست و صحیح به برنامه‌ریزان و مسوولان برای تصمیم‌گیری‌های آینده و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است.
کد خبر: ۸۷۶۰۳۷۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیت‌الله سیدمحمدحسینی‌شاهرودی در حاشیه ثبت‌نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن که در دفتر نماینده ولی فقیه انجام گرفت، اظهار داشت: در سر شماری این دوره امتیازی که آن را با سر شماری‌های ادوار قبل متمایز کرده، ثبت‌نام توسط سامانه الکترونیکی مرکز آمار است.

وی افزود: مردم به راحتی می‌توانند با یک سیستم متصل به اینترنت از خانه یا هر مرکزی، اطلاعات خود را دقیق، بدون مشکل و یا صرف هزینه وارد کنند و از هزینه‌هایی که در سال‌های گذشته صرف می‌شد جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه استان کردستان خاطر نشان کرد: با تکمیل به موقع و درست این اطلاعات اولویت‌ها در تمامی مناطق مشخص شده و به مناطقی که نیازمند توجه بیشتر بوده رسیدگی‌ها و تامین اعتبارات بر مبنای این اطلاعات داده خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیرات مثبت داشتن آمار درست در هر جامعه و کشوری افزود: وجود آمار و اطلاعات درست و صحیح به برنامه‌ریزان و مسؤولان برای تصمیم‌گیری‌های آینده و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

به گفته این مسئول، ثبت‌نام اینترنتی این ظرفیت را به افراد می‌دهد که در زمان بیشتر، هزینه کمتر و سرعت بالاتر اقدامات را انجام و جوایزی نیز در صورت ثبت‌نام اینترنتی به شهروندان اهدا خواهد شد که محرک خوبی برای ترغیب شدن مردم به ثبت‌نام اینترنتی است.

حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: خوشبختانه در صورت عدم دسترسی افراد به اینترنت نیز تمهیداتی صورت گرفته تا ثبت نام از افراد به طور کامل صورت گیرد و با مراجعه ماموران مرکز آمار به درب منازل نیز این امر تسهیل می‌یابد.

به گفته این مسئول، ثبت‌نام اینترنتی این ظرفیت را به افراد می‌دهد که در زمان بیشتر، هزینه کمتر و سرعت بالاتر اقدامات را انجام و جوایزی نیز در صورت ثبت‌نام اینترنتی به شهروندان اهدا خواهد شد که محرک خوبی برای ترغیب شدن مردم به ثبت نام اینترنتی است.

وی خواستار انتخاب افرادی با عنوان همیار اینترنتی در مدارس شد و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ظرفیت بالایی برای هر چه مطلوب‌تر برگزار کردن سرشماری عمومی نفوس و مسکن است و باید از این ظرفیت به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

وی در پایان افزود: مردم نیز در روزهای اول سرشماری باید سریع‌تر اقدام کرده و آن را به روزهای پایانی محول نکنند تا در امر ثبت نام مشکلی ایجاد نشود، زیرا انجام کار خیر همواره باید در اولویت باشد.

وی در پایان استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت و رسانه های دیداری و شنیداری در راستای فرهنگ سازی و بیان و نشر اهمیت ارائه آمار دقیق در سرشماری نفوس و مسکن را ضروری دانست.

ارسال نظرات