خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه امام حسین(ع) شکل گرفت، در حقیقت می‌توان بیان کرد امام خمینی(ره) الگوی کوچکتری از نهضت عاشورا را محقق کردند و یاران با وفای ایشان ایستادند تا پیروز شدند.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۶۱
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) با بیان اینکه اصل نهضت عاشورا بر محور ولایت است، اظهار کرد: کسانی که در برابر امام حسین(ع) ایستادند، دچار ضعف بصیرتی در برابر ولی زمان شده بودند و برخی که شناخت داشتند، به دلیل دنیاپرستی حاضر شدند معرفت خود را زیرپا بگذارند و از ولی زمان دفاع نکنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ هر دو گروه به دلیل جنبه معرفتی، هواپرستی و دنیاپرستی از ولایت فاصله گرفتند و طعمه دست حاکمان ظالم و ستمگر مانند یزید شدند و در ادامه سرنوشت آنها به گونه‌ای شد که سرسخت‌ترین انسان‌ها بر آنها مسلط شدند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عواقب پیمان‌شکنی با ولایت و امامت را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر کسانی که با امیر مومنان(ع) و ائمه دیگر بیعت کرده بودند، بر پیمان خود ایستاده بودند، بدون شک نظام عادلانه‌ای در اسلام شکل می‌گرفت، ولی در اثر جدایی از ولایت این فجایع روی داد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن مجتبی(ع) صلح را پذیرفتند، زیرا کسانی که در لشکر این امام بزرگوار بودند، حاضر نبودند، ایستادگی کنند.

رجبی ادامه داد: در جریان عاشورا یاران وفادار امام حسین(ع) به گونه‌ای هستند که صریح اعلام می‌کنند، اگر هزار بار کشته شده و دوباره زنده شوند، همراه ولایت می‌جنگند تا شهید شوند، با آنکه امام حسین(ع) بیعت خود را برمی‌دارد، ولی حاضر نیستند امام را رها کنند، زندگی بدون امام را برای خود بدترین دوران می‌دانستند و آرزوی مرگ می‌کردند.

 وی با بیان اینکه عاشورا به ما نشان می‌دهد اگر امتی ولایتمدار باشند و تا پای جان در همراهی، دفاع و حمایت از ولایت قدم بردارند، پیروز واقعی هستند، گفت: اکنون پس از هزار و 400 سال سخن امام حسین(ع) زنده بوده و الگویی برای جوامع مختلف است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در طول تاریخ میلیاردها انسان مسلمان، پیرو ادیان دیگر و حتی کسانی که به هیچ دینی اعتقاد ندارند، الگوی خود را امام حسین(ع) قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بر اساس آموزه امام حسین(ع) شکل گرفت، گفت: امام خمینی(ره) الگوی کوچکتر این نهضت را محقق کردند و یاران با وفای ایشان ایستادند تا پیروز شدند، دفاع مقدس، پیشرفت در حوزه‌های علمی و هوافضا با ولایت‌مداری مردم نتیجه داده است.

رجبی یادآور شد: در هر مکانی از ولایت فاصله گرفتیم، دچار شکست شدیم، به عنوان مثال شاهد هستیم برخی اوقات با وجود آنکه دولتمردان همه تلاش خود را می‌کنند ولی نتیجه نمی‌دهد و طرف مقابل به وعده‌های خود عمل نمی‌کند، این امر معلول فاصله گرفتن از ولایت، دستورات و آرمان‌های ولایت است.

وی عنوان کرد:‌ اگر در این زمینه‌ها آنچه ولایت هشدار می‌داد عملی می‌شد، شاهد ناکامی در این حوزه‌ها نبودیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها