خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال اخیر با سیاسی شدن دانشگاه‌ها رشد علمی کشورهای عربستان و ترکیه از ایران بیشتر شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۲۰۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور در مراسم بیست و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ارومیه در رابطه با سیاسی شدن دانشگاه‌ها توسط دولت یازدهم اظهار داشت: در دو سال اخیر با سیاسی شدن دانشگاه‌ها رشد علمی کشورهای عربستان و ترکیه از ایران بیشتر شد.

قاضی پور با اشاره به اینکه دانشگاه باید پذیرای تمامی جریان‌های سیاسی باشد بیان کرد: دانشگاه باید محل توسعه علوم و پذیرش تمامی جریان‌های سیاسی باشند و این طور نباشد که با حاکم شدن یک باند افراد و کارمندان باند دیگر به طور کلی اخراج شوند چون زمانی قدرتمان بیشتر می‌شود که چرخه و نیروهای قدرتمند داشته باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رتبه سی‌ام آذربایجان غربی از لحاظ علم در بین استان‌های کشور گفت: پایین بودن درآمد سرانه آذربایجان غربی و کمبود اشتغال سبب شده که استان آذربایجان‌ غربی از لحاظ علم صدمه دیده و در رتبه‌های آخر کشوری باشد.

وی با اشاره به حمایت از تشکیل شرکت‌های تعاونی تصریح کرد: باید اساتید در کلاس‌های خود تشکیل شرکت‌های تعاونی را تبلیغ کرده و دولت برای شرکت های تعاونی وام دهد.

قاضی‌پور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با تعاونی شدن اقتصاد کشور افزود: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در برنامه 5 ساله پنجم باید 25 درصد اقتصاد کشور تعاونی می شد که این رقم متاسفانه زیر پنج درصد است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی مجموعه‌ای از معادن است تشریح کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی دارای مجموعه‌ای از معادن است اما متاسفانه خام فروشی شده و صنایع پایین دستی وجود ندارد و حتی در پتروشیمی مهاباد یک کارخانه پایین دستی وجود ندارد و بنابراین نیاز است با تشویق دانشجویان برای ایجاد شرکت‌های تعاونی توسط دانشگاه علمی کاربردی این مشکلات را حل کرد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت شکر در 10 روز به قیمت سه هزار و 800 تومان گفت: با سوال از وزیر در رابطه با افزایش قیمت شکر در 10 روز از دو هزار و 200 تومان به 3 هزار و 800 با ما قهر کرده که بهتر است اینگونه که وی در افزایش قیمت کاربلد است به حوزه نفت هم ورود کرده و قیمت نفت را نیز افزایش بدهد.

ارسال نظرات