رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی گفت: در 16 روز اول سرشماری به روش اینترنتی، اطلاعات 69 هزار و 351 خانوار استان در سامانه ثبت شده است.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۸۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ناصر حضرتی با بیان اینکه این تعداد خانوار، 239 هزار و 194 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شود، افزود: تا کنون 6.72 درصد خانوارهای استان در سرشماری به صورت اینترنتی شرکت کرده اند.

مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان با اعلام اینکه 442 هزار و 460 خانوار هم استانی در منزل به اینترنت دسترسی دارند، ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در استان 42.78 درصد است ولی تا کنون درصد مشارکت مردم استان کم بوده و بالا رفتن رتبه استان در میان استان های کشور نیاز به مشارکت عمومی مردم دارد.

حضرتی با اعلام اینکه تا کنون مردم در شهرستان های سردشت با 14.64 درصد، بوکان با 10.14 درصد و مهاباد با 9.79 درصد بالاترین مشارکت را در سرشماری اینترنتی به خود اختصاص داده و در رتبه های اول تا سوم قرار دارند، اظهار کرد: شهرستان های میاندوآب با 3.85 درصد، اشنویه با 4.23 درصد و خوی با 4.75 درصد کمترین میزان مشارکت مردمی در این مرحله از سرشماری را دارند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر درصد ثبت نام و مشارکت مردم نسبت به بعد خانوار در رتبه سی ام کشور قرار دارد، اظهار کرد: همچنین استان از نظر عملکرد براساس پیشرفت مورد انتظار در رتبه 25 کشور بوده و نیازمند ارتقای جایگاه استان با همراهی خود مردم هستیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربیدر پایان ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه های اجرایی که در این زمینه تلاش های مثمر ثمری داشتند، بر ضرورت همکاری تمام دستگاه های اجرایی با این طرح ملی تأکید کرد.

ارسال نظرات