خبرهای داغ:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی خبر داد؛
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از راه‌اندازی خیمه‌های واقعه کربلا و کاردستی و سفالگری با محوریت محرم برای کودکان آذربایجان غربی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۸۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جواد زاهدی اظهار داشت: کودکان ارزشمندترین سرمایه‌های ملی هر جامعه هستند و ما باید امانتدار این هدیه‌های الهی باشیم.

وی با بیان اینکه هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا توجه افکار عمومی نسبت به مسائل و نیازهای کودکان معطوف شود، تصریح کرد: این امر بدون تردید تاثیر زیادی در پویایی و بالندگی فکر و اندیشه کودکان دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: توجه به حقوق شهروندی و اجتماعی، بازاندیشی در قوانین حوزه کودکان و زمینه‌سازی مناسب برای برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی، می‌تواند از دستاوردهای اجرای برنامه‌های هفته کودک باشد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته ملی کودک با هدف ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه‌های هفته ملی کودک و براساس مصوبات شورای سیاستگذاری دبیرخانه مرکزی، تدوین شده‌اند.

زاهدی اعلام کرد: تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های مناسب بتوانیم افق‌های روشن و امیدبخشی برای کودکان استان آذربایجان غربی ترسیم کنیم تا نقش خود را به خوبی در قبال کودکان ایفا کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به تقارن زمانی ایام دهه اول ماه محرم و هفته ملی کودک همچنین نزدیک بودن این دو مناسبت به هفته دفاع مقدس و به منظور نهادینه‌سازی ارزش‌های تربیتی و انسان ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه، ویژه برنامه‌های گرامیداشت این هفته با رویکرد مواجه کودک امروز با مفاهیم ارزشمندی اجرا می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه امنیت و سلامت در زندگی کودک شعار امروز هفته ملی کودک است، اظهار داشت: در این روزها تلاش شده تا دانش، معنویت و سلامت کودکان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی با بیان اینکه 21 سازمان در این خصوص پای کار آمده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر فعالیت درون سازمانی برنامه برون سازمانی نیز داریم که در این هفته به مورد اجرا می‌گذاریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: خیمه‌هایی در قالب خیمه واقعه کربلا، خیمه کاردستی با نماد محرم و خیمه نقاشی و سفالگری ایجاد شده است.

ارسال نظرات