مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: 23 نمایشگاه عاشورایی در مراکز کانون استان هم‌زمان با هفته ملی کودک و دهه محرم برپا شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۷۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
جواد زاهدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران بسیج افزود: در هفته ملی کودک هم‌زمان با ماه محرم مربیان مراکز کانون در 19 شهر استان با برپایی نمایشگاه عاشورایی شخصیت امام سوم شیعیان و یاران باوفای ایشان را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کنند.
وی بیان کرد: در نمایشگاه‌های عاشورایی، اهداف و وقایع قیام امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایشان توسط مربیان مراکز کانون با اجرای برنامه‌های معرفی نمادهای عاشورایی، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی کودکان و نوجوانان بازگو می‌شود.
زاهدی ادامه داد: مربیان کانون هم‌زمان با دهه محرم با تأکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از اهداف قیام عاشورای امام حسین علیه‌السلام این مهم را با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی به بچه‌ها معرفی می‌کنند.
وی گفت: برپایی مراسم‌ نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، قرائت قرآن کریم و آشنایی کودکان و نوجوانان با احادیث و احکام از دیگر فعالیت‌های مراکز کانون در شهرهای ارومیه، سلماس، تازه‌شهر، خوی، قره‌ضیاءالدین، پلدشت، شوط، چالدران، ماکو، مهاباد، شاهین‌دژ، میاندوآب، بوکان، سردشت، پیرانشهر، نقده، محمدیار، اشنویه، تکاب، در ماه محرم است که با حضور کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
ارسال نظرات