خبرهای داغ:
فرمانده سپاه استان همدان:

حریم حجاب و عفت زن باید رعایت شود /خلاً وجود حجاب و عفاف در بازار همدان

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان با با تاکید بر اینکه حریم حجاب و عفت زن باید رعایت شود که متاسفانه خلاً آن در بازار همدان وجود دارد، گفت: در برخی از مغازه‌ها دختر جوان به عنوان فروشنده فعالیت می‌کند که مالک واحد صنفی وی را برای جذب مشتری استخدام کرده است.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۵۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
حریم حجاب و عفت زن باید رعایت شود / خلاً حریم حجاب و عفت زن در بازار همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه امروز در همایش سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی با طرح این سوال که چه کنیم تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی بین اصناف ایجاد شود، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی بوده و امر به معروف و نهی از منکر باید در لوای حکومت اسلامی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه همه ائمه به دنبال ایجاد حکومت اسلامی بودند و نظام جمهوری اسلامی معجزه اسلام است که پس از 38 سال با قوت به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: همه 8 میلیارد انسان کره زمین تشنه نظام و حکومت اسلامی ایران هستند ولی برخی اظهار کرده، برخی از اعتراف ترس و واهمه داشته و برخی بیان نمی‌کنند اما وجدان آنها به بهترین بودن نظام جمهوری اسلامی معترف است.

ابوحمزه ابراز داشت: انقلاب و نظام ایران برای دنیا الگو شده و مشکلات فعلی کشور نیز به سبب الگو شدن ایران است چرا که برخی کشورهای سلطه نمی‌توانند این موضوع را تحمل کنند.

وی افزود: به دلیل زندگی در ایران، فراز و فرودهای کشور را متوجه نمی‌شویم اما باید به این مسئله توجه کرد که اطراف ایران و حتی در کشورهای غربی ناآرامی و جنگ وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمامی افرادی که درد اسلام دارند باید انقلابی مانده و فکر و عمل آنها نیز براین اساس باشد، تصریح کرد: اگر از این مقوله و مسیر خارج شویم قادر به انجام تکلیف خود نخواهیم بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به ویژگی‌های انقلابی بودن و انقلابی ماندن اشاره کرد و گفت: نخستین و مهم‌ترین ویژگی شناخت اسلام ناب است چرا که در حال حاضر دو نوع اسلام آمریکایی، وهابیت، مرفهان بی‌درد و اسلام علوی و نبوی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمام مسائل در زمینه مسائل هسته‌ای، موشکی و حقوق بشر بهانه بوده و جنگ اصلی استکبار با ایران اسلامی بر روی دو تفکر اسلام انقلابی و اسلام آمریکایی است اظهار داشت: اگر به خوبی اسلام را نشناسیم راه را گم خواهیم کرد همان گونه که عده‌ای گم کرده و مقابل رهبری ایستادند.

ابوحمزه با اشاره به اینکه بروز برخی مسائل نشان از ضعف بصیرت در حوزه بازار است اظهار داشت: بصیرت هدف‌شناسی، انسان‌شناسی و راه‌شناسی است وقتی انسان با ضعف بصیرت مواجه باشد راه را گم کرده و به فساد، بی‌بنداری، فحشا و مشروبات الکی مبتلا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن همه تلاش خود را برای آلوده و دچار فساد کردن ایران به کار بسته است، عنوان کرد: آیا فرهنگی که در مغازه‌ها، پاساژها و بوتیک‌های شهر همدان وجود دارد با فرهنگ دینی و اسلامی سازگاری دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان با اشاره به اینکه پولی که با فرهنگ بیگانه به دست آید مشکل داشته و اثرات آن در زندگی خود را نشان می‌دهد، بیان کرد: اسلام مخالف حضور زن در جامعه نیست اما باید عفت و حجاب را رعایت کند.

وی با تاکید بر اینکه حریم حجاب و عفت زن باید رعایت شود که متاسفانه خلاً آن در بازار همدان وجود دارد، گفت: در برخی از مغازه‌ها دختر جوان به عنوان فروشنده فعالیت می‌کند که مالک واحد صنفی وی را برای جذب مشتری استخدام کرده است.

ابوحمزه با گلایه از اتاق اصناف و واحدهای صنفی مبنی بر اینکه چرا اصناف به این مشکلات توجه نکرده و آنها را برطرف نمی‌کند، اظهار داشت: وقتی محیط کسب و کار درست نشد زمینه گناه فراهم و قلب سخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چه کسی باید محیط بازار را اصلاح کرده و حد و مرزهای حلال و حرام را درست کند، اظهار داشت: این اتفاقات به این دلیل رخ می‌دهد که برخی اهل مماشات و تعارف هستند ولی آیا به این موضوع دقت دارند که چی کسی باید جواب شهدا را بدهد.

ابوحمزه عنوان کرد: هر کسی در هر جایگاه و مسئولیتی قرار دارد اگر محیط بازار و کسب و کار را درست نکند باید پاسخگوی خداوند در این دنیا و آخرت باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: مگر همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین نیست چرا شرایط این گونه باشد مسئولان مجموعه اصناف، اتحادیه‌ها و صنعت و معدن و تجارت باید وارد کار شوند چرا که امر به معروف و نهی از منکر باید عملی اجرایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار