در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد مطرح شد :

تأکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت چهره به چهره /توجه به نماز؛ از جلوه های قیام امام حسین(ع)

گردهمایی شوراهای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه شهرستان، رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر ادارات برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۰۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان بهاباد؛ گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد صبح امروز به مناسبت گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر و با حضور امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معاون فرماندار و ادارات ستاد، دبیر ستاد، رئیس و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

محمد هوشمند، معاون ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بهاباد با توجه به هفته امر به معروف و نهی از منکر، عناوین روزهای این هفته را بیان نمود و خواستار اجرای برنامه ها توسط ادارات شد.

وی در ادامه گزارشی از روند تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات شهرستان ارائه نمود و ضمن تشکر از اداراتی که نسبت به تشکیل شورا اقدام نمودند خواستار تشکیل شورا در سایر ادارات شد.

امام جمعه بهاباد و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهى از منكر مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) بود گفت: اسلام از مسیر خود خارج شده بود و امام حسین(ع) براى بیدارى مردم و بازگرداندن مسیر واقعی مکتب جدش رسول ا... قیام نمود.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی یکی دیگر از جلوه‌های قیام امام حسین(ع) را توجه به امر نماز عنوان نمود که در روز عاشورا تجلی یافت.

وی باتوجه به اهمیت و جایگاه ویژه امر به معروف و نهى از منکر گفت: افرادی که در ادارات مسئولیت امر به معروف و نهى از منکر را دارند پرچمدار راه امام حسین(ع) و جانشین رسول خدا هستند و لذا برای اجرای این فریضه مهم، تمامی حرکات و زندگی ما باید برای مردم الگو باشد.

حجت الاسلام دهقانی با تأکید بر الگوپذیری از امام حسین(ع) گفت: همانطورکه در ظاهر امام حسین(ع) را الگو قرار می‌دهیم و برای آن حضرت عزاداری می‌کنیم، در باطن هم باید روح و رفتارمان مانند امام حسین(ع) باشد تا بتوانیم عشق و ارادتمان را به معنای انسان واقعی به امام حسین(ع) نشان دهیم.

حجت الاسلام حسین حاتمی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هم با برشمردن تهدیدات فرهنگی شهرستان گفت: متأسفانه این فرهنگ‌های نادرست برای شهروندان بهاباد در حال عادی شدن است.

وی برای جلوگیری از رشد و گسترش این آسیب‌های اجتماعی، بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر به صورت چهره به چهره تأکید نمود.

اجرای مداحی و عزاداری سید و سالار شهیدان توسط حجت الاسلام حاتمی از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.


ارسال نظرات