مدیرعامل بانک ملی با اشاره به محدودیت مبادلات دلاری در بانک ملی با بانک‌های بین‌المللی گفت: خبر بازداشت معاون فناروی اطلاعات بانک ملی صحت ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۰۰۹۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، به محمدرضا حسین‌زاده درخصوص انتشار برخی اخبار مبنی بر بازداشت معاون فناوری اطلاعات بانک ملی گفت: این خبر توسط مقام‌های مسئول تکذیب شده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که اخیراً دیوان محاسبات اعلام کرده است که حدود 400 مدیر و مقام دریافتی بالای 20 میلیون تومان داشتند و آیا این مسئله شامل حال مدیران بانک ملی نیز بوده یا خیر؟ اظهار داشت: خیر ما از اینگونه مدیران نداشته‌ایم؛ دستگا‌ه‌های نظارتی تمامی نهادها، بانکها و مؤسسات دولتی را مورد بازرسی قرار داده‌اند و به گفته خود این عزیزان در بین همه اینها، بانک‌های دولتی مقرراتی و منضبط‌تر بودند.

 

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: حتی در بانک ملی نیروهای سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اتاق مخصوصی داشته و آنجا مستقر هستند و تمامی مصوبات و تصمیم‌های ما را نیز دارند و گزارش این عزیزان حاکی از این بوده که بانک‌های دولتی از همه مقرراتی‌تر بوده‌اند و در بین همه بانک‌‌ها نیز بانک‌های «ملی و سپه» مقرارتی‌تر بودند.

 

حسین‌زاده با بیان این مطلب که دریافتی‌‌های کارکنان بانک ملی خیلی پایین‌تر از حد تصور مردم است، تصریح کرد: در بانک‌های دولتی همه سازمانهای نظارتی نمایندگانی دارند و این بحث‌هایی که در رابطه با دریافتی‌های بالا مطرح شده بیشتر در بانک‌های خصوصی و نیمه خصوصی بوده و شاید این دریافتی‌ها هم براس اساس قانون بوده است.

 

وی درخصوص تاثیر برجام بر مبادلات بانکی و اینکه گفته شده است برجام تاثیر بسزایی بر مبادلات بانکی با کشورهای اروپایی نداشته است، گفت: برجام واقعا تاثیر داشته است. بعد از برجام گشایشی صورت گرفته است و سوئیفت برقرار شده و ما توانستیم با بانک‌های دیگر کشورها وارد مذاکرات شویم.

 

مدیر عامل بانک ملی اضافه کرد: شعبات خارج از کشور فعال شدند. با بانک‌های خیلی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اسپانیا، اتریش و ایتالیا قرارداد همکاری بسته‌ایم. فعالیتهای بانکی نسبت به قبل از برجام زمین تا آسمان متفاوت شده است.قبلا حتی یک دلار هم نمی‌توانستیم جابجا کنیم اما الان برعکس شده و می‌توانیم از طریق سیستم بانکی پول حواله کنیم و حتی صادرکنندگان ما از طریق نظام بانکی می‌توانتد کالای خود را صادر کنند و پول صادرات خود را از طریق مثلا شعبه بانک ملی هامبورگ به داخل انتقال بدهند و  به نرخ روز دلار را به بانک ملی بفروشند.

 

به گفته وی تاکنون و پس از برجام حدود  17 هزار پیام سوئیفتی و مبادلات بازرگانی در بانک ملی حاکم بوده است.

 

حسین‌زاده همچنین با انتقاد از برخی محدودیت‌های مبادلات دلاری توسط آمریکا اظهار داشت: متاسفانه ما محدودیت از طرف آمریکا در مبادلات دلاری داریم اما در سایر ارزها کار خوب پیش می‌رود.

ارسال نظرات