معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تاثیر برگزاری مراسم عزاداری و زنده نگاه داشتن قیام عاشورا متذکر شد: وحدت و انسجام زیر پرچم لا اله الا الله از مهمترین آثار برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) و زنده نگاه داشتن قیام عاشوراست.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۷۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰

حجت‌الاسلام سید حسین گلمیرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه این مبلغان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، به نقاط مختلف شهری و روستایی استان اعزام شده اند، اظهار کرد: از این تعداد مبلغ، ۱۰ درصد غیربومی و مابقی بومی هستند.

وی با اشاره به اصالت فرهنگ عاشورا تصریح کرد: فرهنگ عاشورا برخواسته از متن قرآن کریم و سیره اهل بیت(علیهم السلام) بوده و لازم است همه دست اندرکاران به خصوص روحانیون، مبلغین و مداحان ضمن ذکر مصیبت سالار شهیدان به بیان انگیزه، فلسفه و آسیب های قیام عاشورا بپردازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان مهمترین وظیفه مبلغان را برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و تبیین فلسفه قیام سید الشهدا و حماسه عاشورا برشمرد و عنوان کرد: یکی از برنامه های مبلغان برپایی کلاس های معارف دینی تحت عنوان حلقه های معرفتی و نیز اعزام به مدارس و انجام فعالیت های تبلیغی و دینی است.

وی با اشاره به تاثیر برگزاری مراسم عزاداری و زنده نگاه داشتن قیام عاشورا متذکر شد: وحدت و انسجام زیر پرچم لا اله الا الله از مهمترین آثار برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) و زنده نگاه داشتن قیام عاشوراست.

حجت‌الاسلام گلمیرزاده برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مجالس روضه و خطابه در تکایا و مساجد، رسیدگی به نیازمندان و برگزاری جلسات شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، برگزاری جلسات سبک زندگی مطابق با آموزه های قرآن و طرح لبیک حسین را از دیگر برنامه های ماه محرم الحرام در استان عنوان کرد.

ارسال نظرات