خبرهای داغ:
مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کلیه مداحان می‌توانند با مراجعه به سامانه طوبی به نشانی www.tooba.tdm-ido.ir اطلاعات خود را وارد و کد موقت دریافت کنند و پس از آن برای اخذ کارت خود به سازمان تبلیغات مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۴۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حسن بابایی پیرامون هیئات مذهبی اظهار کرد: 5 هزار و 200 هیأت مذهبی در استان فعال هستند که از این تعداد 146 هیأت اتباع خارجی، 460 هیأت مخصوص بانوان، 120 هیأت دانش‌آموزی و مابقی هیئات سنتی در مساجد و تکایا هستند.

وی افزود: روز تاسوعا اجتماع مراکز و کانون‌های فرهنگی در قالب قافله‌های عزاداری را از میدان انقلاب خواهیم داشت و روز عاشورا نیز در میدان امام عزاداری متمرکز هیئات مذهبی را شاهد هستیم.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص اعزام مبلغان تصریح کرد: 950 نفر مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند و هزینه آن‌ها به صورت مردمی پرداخت می‌شود.

بابایی با ذکر این نکته که هر نقطه‌ای در استان درخواست مبلغ داشته است، اعزام کرده‌ایم، یادآور شد: اگر جایی هست که مبلغ ندارد، از جانب مردم محل درخواستی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به آموزش‌های قبل از اعزام مبلغین بیان کرد: محور اصلی سخنرانی‌های مبلغین پیرامون جهان اسلام، جبهه مقاومت، استکبارستیزی، جهاد کبیر، اقتصاد مقاومتی، شیعه انگلیسی و آسیب‌های هیأت مذهبی خواهد بود.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص احتمال مزاحمت‌های هیئات مذهبی در عزاداری‌ها نیز خاطرنشان کرد: به قافله‌ها در خصوص هماهنگی با سازمان تبلیغات و کلانتری‌ها تذکر داده شده است تا ترافیکی برای مردم به وجود نیاید و صدای بلندگو و طبل‌ها آزاردهنده نباشد؛ در صورتی که گزارش تخلفی به ما برسد، در تمدید مجوز آن‌ها تجدید نظر می‌شود.

بابایی وظیفه مردم را ارسال گزارش تخلفات هیأت ها در خصوص مباحث خرافی و انحرافی، لعن علنی، زنجیرتیغی و... به سازمان تبلیغات دانست و گفت: این نظارت در باب هیئات دارای مجوز است و نیروی انتظامی با هیأت هایی که مجوز ندارند، برخورد می‌کند.

وی از صدور کارت برای مداحان خبر داد و افزود: کلیه مداحان می‌توانند با مراجعه به سامانه طوبی به نشانی www.tooba.tdm-ido.ir اطلاعات خود را وارد و کد موقت دریافت کنند و پس از آن برای اخذ کارت خود به سازمان تبلیغات مراجعه کنند.

مسؤول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه صدور این کارت جهت شناسایی و شرکت در دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات فرهنگی به مداحان است، ادامه داد: مداحان با این کار در قالب مداح، ذاکر، ستایشگر و پیر غلام سطح‌بندی می‌شود.

بابایی در پایان یادآور شد: کلیه مجوزهای هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های اسلامی به صورت الکترونیکی در سامانه طوبی انجام می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها