رییس نظارت بر ساخت مواد شیمیایی پالایشگاه وزارت نفت در گفت‌و‌گو با «بسیج»:
مهندس باسرپوی با بیان اینکه 10 کاتالیست استراتژیک را بومی سازی شد و در بسیاری از موارد از نمونه‌های اروپایی خود از کاربرد بهتری برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۲۳
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴

خانم مهندس باسرپوی رییس نظارت بر ساخت مواد شیمیایی پالایشگاه وزارت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه 10 کاتالیست استراتژیک بومی سازی شده است افزود: از جمله کاتالیست‌ها می‌توان به انواع ضد خوردگی، ضد رسوب، ضد اصطکاک، واحد هیدروژن و کاتالیستی که برای بنزین استفاده می‌شود و کاتالیست تولید صنعتی را نام برد که پس از بومی‎سازی توانستیم به تولید انبوه برسانیم که اقدام مهمی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

مهندس باسرپوی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی نیاز به حمایت دولتی دارد و در صورتی که حمایت شکل بگیرد قادر به برطرف نمودن نیازهای داخلی و خارجی در بخش نفت و گاز خواهد شسد.

وی در ادامه گفت: بیش از 6 کارخانه بزرگ کاتالیستی راه اندازی شده که تعداد بسیاری از جوانان متخصص را در خود جای داده است که کاتالیست‌هایی را که تولید می‌‌کنند دارای تاییدیه مصرف است و به عنوان نمونه تجاری هم محسوب شده است و تاییدات لازم پژوهشگاه صنعت نفت را هم دارد که در بسیاری از موارد از نمونه‌های اروپایی خود از کاربرد بهتری برخوردار است.

ارسال نظرات