استاندار زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان طارم:
توسعه راه ارتباطی طارم – شفت ، طارم – خلخال و زنجان به طارم از مهمترین پروژه های قابل اجرا در این شهرستان می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۱۷
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان طارم ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان خدمت ملت ایران اسلامی یاد و خاطره جانباختگان زلزله سال ۱۳۶۹ را گرامیداشت و گفت: بعد از گذشت ۲۶ سال هنوز هم آثار آن حادثه دلخراش در این شهرستان به چشم می خورد بنابراین باید مسئولین دست به دست هم داده و با توجه به کمبود منابع نگاه ویژه ای به شهرستان طارم داشته باشند.

مهندس درویش امیری افزود: برای توسعه و آبادانی هر منطقه به وحدت و همدلی و منابع مالی نیاز است بنابراین لازمه توسعه بخش اقتصادی توسعه خصوصی است که باید به این امر مسئولین توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه گسترش راههای ارتباطی کلید توسعه شهرستان و استان است، اظهار داشت: توسعه راه ارتباطی طارم – شفت، طارم – خلخال و زنجان به طارم از مهمترین پروژه های قابل اجرا در این شهرستان می باشد.

مهندس امیری به توسعه اقتصادی در چارچوب کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این شهرستان باید به گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری های محصول توجه ویزه ای شود و گسترش این امر به تحقق اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان و استان کمک خواهد نمود.

گفتنی است، استاندار زنجان بازدیدی از طرحهای قابل اجرا اعم از راه ارتباطی زنجان – طارم، پروژه گازرسانی، واحدهای تولیدی و فرآوری زیتون، و اراضی شیب دار و توسعه باغات زیتون و بیمارستان شهدای طارم، کارخانه نگین سبز، سد تنظیمی پاورود و خانه های مسکن مهر چورزق داشت و همراه هیئت همراه جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا در محل مزار شهدای شهر آببر حاضر شدند.

با حضور استاندار و هیئت همراه ، نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه ، فرماندار و سایر مسئولین ادارات شهرستان طارم در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان طارم برگزار شد.

در ادامه نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان خدمت ملت ایران گفت: شهرستان طارم با توجه به داشتن آب و هوای مساعد و چهار فصل بودن زمینه مناسبی جهت کاشت محصولات کشاورزی دارد شایسته است مسئولان به این منطقه توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر علی وقفچی افزود: وجود رودخانه قزل اوزن در این شهرستان ظرفیت بسیار خوبی برای انجام فعالیتهای کشاورزی است بنابراین مهار آبهای سطحی و توجه به منابع آبی باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به وضعیت عمرانی شهرهای آببر و چورزق اظهار داشت: این دو شهر با توجه به اینکه چندین سال هست که شهر نام گرفته اند اما جلوه شهری ندارند بنابراین باید مسئولین توجه ویژه ای به این دو شهر شهرستان طارم داشته باشند تا شاهد مهاجرت شهروندان به خارج از شهرستان نباشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از توسعه و گسترش راه ارتباطی آببر به شفت خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه این مسیر مبلغ ۳ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

در ادامه فرماندار شهرستان طارم با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان از تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی خبرداد و گفت: در سال ۱۳۹۲ تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای روکش آسفالت روستایی و شهری هزینه شده است.

مهندس علی باقری با اشاره به بهره مندی تعداد ۲۲ روستا از نعمت گاز افزود: تعداد ۱۹ روستای دیگر در این شهرستان عملیات اجرایی گاز رسانی در دست اقدام می باشد.

فرماندار شهرستان طارم به گسترش صنایع تبدیلی در شهرستان طارم اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶ واحد فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان عملیاتی شده اند.

ارسال نظرات