مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت و گو با «بسیج»:
شاه‌ حسینی گفت: درس نهضت عاشورا؛ رشادت، شهادت طلبی و جهاد در مباحث سیاسی است،چرا که انسان شجاع و با روحیه جهادی و شهادت طلب در تمامی عرصه‎ها بخصوص سیاسی از دشمن نمی‎ترسد و دست خود را جلوی دشمن دراز نمی‎کند.
کد خبر: ۸۷۵۹۷۱۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام شاه‌ حسینی مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ابعاد سیاسی نهضت حضرت سیدالشهداء (علیه اسلام) بیان کرد: بعد از واقعه غدیر همه ابعاد اسلام سیاسی است و نهضت عاشوراء نیز که سیاسی است ادامه واقعه غدیر است، لذا اگر کسی معتقد باشد که واقعه عاشوراء سیاسی نیست باید کل تاریخ عاشوراء را منکر شود.

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه عنوان کرد: نامه‎های کوفیان به امام حسین (علیه اسلام) برای دعوت از ایشان نیز به منظور مدیریت جامعه  بود تا حضرت آنها را از دست مدیریت غلط بنی امیه نجات دهند، نه مباحث دیگر.

شاه حسینی ادامه داد: هدف نهضت امام حسین بنابر فرمایش مقام معظم رهبری یا شهادت است یا پیروزی است که در هر دو حالت هدف اسلام محقق می‎شود؛ اگر امام حسین (علیه اسلام) به پیروزی می‎رسیدند مدیریت جامعه به دست یک معصوم می‎افتاد و وقتی که به شهادت رسیدند همه اوضاع و احوال کسانی که جامعه را به صورت غلط و بدون روش و منش الهی مدیریت می‌‎کردند، تغییر کرد و برای همه آنها روشنگری شد، لذا امروز شاهد هستیم که و بعد از هزارو چندصد سال حضرت سیدالشهداء و یارانشان به مانند چراغ می‎درخشند اما یزید و یزیدیان،  نه فقط مورد لعن شیعیان  بلکه مورد لعن همه آزادی خواهان جهان هستند.

وی تصریح کرد: درس نهضت عاشورا؛ رشادت، شهادت طلبی و جهاد در مباحث سیاسی است، چرا که انسان شجاع و با روحیه جهادی و شهادت طلب در تمامی عرصه‎ها به خصوص سیاسی از دشمن نمی‎ترسد و دست خود را جلوی دشمن دراز نمی‎کند و هیچ وقت دشمن خود را به رسمیت نمی‎شناسد و عقب نشینی در کارش نیست.

مدیر حوزه دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد: البته تحلیل بعضی از مسئولین از عاشوراء چیز دیگری است؛ خیلی‎ از این مسئولین عاشوراء را درس مذاکره می‎دانند اما باید بصیرت داشت که کدام حرف درست است و کدام نادرست.

شاه حسینی با بیان اینکه امام حسین (علیه اسلام) با امثال عمرسعد و شمر مذاکره نمی‎کند یادآور شد: همیشه اول جنگ‎ها رسم بوده که اولیا و انبیاء الهی نصیحت و دعوت می‎کردند که اگر کسی هست که می‎خواهد برگردد، برگردد کما اینکه حر نیز برگشت، از این رو نمی‎شود با استکبار کنار آمد اما پشت سر امام حسین (علیه اسلام)  نماز خواند؛ حر به اینجا رسید که حر شد و دید که سیاست یزیدی کاری با این دیانت حسینی ندارد، لذا یک درسی که عاشورا به ما می‎دهد این است که سیاست و دیانت جدایی ناپذیر هستند و نمی‎شود با سیاست کفر با دیانت اسلام به یک نقطه خوبی رسید.
ارسال نظرات