خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین خبر داد:
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین از برگزاری همایش‌های توجیهی برای ترویج امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه پیش از فرا رسیدن ماه محرم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۸۵
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت و ترویج امر به معروف نهی از منکر در دهه اول محرم اظهار کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در دهه اول ماه محرم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که سازمان تبلیغات اسلامی قبل از فرا رسیدن ماه محرم همایش‌های توجیهی متعددی را برای هیئات، مداحان، مبلغین و هم‌چنین روحانیون برگزار می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: توصیه‌های تبلیغی و برنامه‌ریزی‌های مناسب سبب اشاعه و ترویج هرچه بیش‌تر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌شود.

این مسئول تبیین کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دهه اول محرم در تمامی 2200 هیئت مذهبی به ثبت رسیده به آن پرداخته می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوینامر به معروف و نهی از منکر از از واجبات و فروع دین عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی برای همه مومنین و مسلمانان جهان می‌باشد و اگر مسلمانی در انجام این واجب کوتاهی کند ترک واجب کرده است.

نظری ادامه داد: ما نباید فقط در دهه اول ماه محرم که به نام امر به معروف و نهی از منکر است به این واجب بپردازیم بلکه این فریضه یک تکلیف دینی در تمامی بوده که در این دهه توجه بیشتری را می‌طلبد.

وی نقش خانواده‌ها را در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بسیار موثر و نسبت به سایر کانون‌ها و نهادها در اولویت دانست و تشریح کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص هیئات مذهبی، مبلغین، مسئولین، متولیان و گردانندگان محافل نیست بلکه به همکاری و همیاری تمامی مردم، شرکت‌کننده‌ها و هم‌چنین خانواده‌ها نیازمند است.

این مسئول در خصوص اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این سازمان اقدامات و توجیهات لازم را برای هرچه بیشتر عملی شدن این فریضه در جامعه انجام داده است و امید است که این تلاش‌ها بی‌ثمر نباشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در مراسمات مذهبی امسال شور و شعورحسینی فراوانی وجود دارد ولی برای افزایش شعور لازم است هم اعضا هیئت و هم شرکت‌کننده‌ها و عامه مردم تلاش بیشتری نمایند.

نظری همه مردم را در ترویج امر به معروف و نهی از منکر مسئول دانست و خاطرنشان کرد: همه ما در قبال ترویج و نشر معارف و احکام دین مسئولیت داریم و مبلغین و مداحان با توجه به مسئولیتشان و مردم نیز به سهم خود باید در این راه قدم بردارند.

وی ضمن بیان امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه‌ای فردی و اجتماعی در جامعه ابراز کرد: رعایت معروفات و ترک محرمات و نظارت بر اجرای صحیح آن‌ها وظیفه تمامی اقراد جامعه بوده و همه باید نسبت به عملی شدن آن احساس مسئولیت کنند.

این مسئول با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری تبیین کرد: باید وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را در جامعه انجام داد و بدون منتظر بودن برای عملی شدن سخن خود در فرد عبور کنیم چراکه گاهی کثرت تذکرات سبب عملی شدن و یا فرهنگ‌شدن یک معروف در جامعه می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در خاتمه تذکر لسانی را بسیار موثر دانسته و تاکید کرد: تذکر لسانی می‌تواند بسیاری از جای خالی‌هایی را که در بحث امر به معروف و نهی از منکر حس می‌شود پر کند و هیچ‌کس نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها