خبرهای داغ:
برخی اساتید حوزه های علمیه:
برخی اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قمه زنی باعث هتک حرمت دین خواهد شد، آن را جایز ندانسته و از عزادارن حسینی خواستند از هر گونه اقدامی که باعث وهن اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۸۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
قمه زنی وهن مکتب اهل بیت (ع) است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله عبدالله خائفی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از شاگردان حضرت امام راحل در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: قمه زنی جایز نیست، در شرایط امروز مردم باید از هر کاری که باعث سوء استفاده دشمنان و وهن دین و مکتب است، پرهیز کنند. 

*حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی رئیس مرکز بررسی های اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این زمینه گفت: مراجع تقلید ضربه زدن به بدن خود را جایز نمی دانند و رهبر معظم انقلاب قمه زنی را نیز تحریم کردند، بنابراین باید مردم از این مسائل دوری کنند. 
وی ادامه داد: مسائلی از قبیل قمه زنی بازی با آبروی شیعه است و باید از افراط در دین خودداری کرد و به نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید عمل کنیم. 

*حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضوی رئیس دفتر آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز در این زمینه گفت: قمه زنی به طور قطع حرام است و هیچ دلیل قانع کننده ای برای آن وجود ندارد و کسانی که در حقیقت فتوا به جواز می دهند بدون استدلال حرف می زنند. 
وی ادامه داد: قمه زنی در شرایط کنونی مورد تایید علما نیست و خصوصا اینکه مستمسکی برای تحت شعاع قرارگرفتن عزاداری ها شود و آیت الله علوی گرگانی نیز قمه زنی را حرام می دانند. 

*حجت الاسلام والمسلمین علی پارسا مسئول دفتر آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید نیز گفت: اگر قمه زنی موجب وهن دین و مذهب باشد اشکال دارد، اگر واقعا به شکلی باشد که غیرمسلمانان و دشمنان خرده بگیرند و یا پیروان مکتب اهل بیت (ع) را انسان های وحشی معرفی کنند، جایز نیست. 

*حجت الاسلام والمسلمین حسین جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح یزدی نیز در این زمینه گفت: مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب قمه زنی را مخالف با شئون اسلام و عزاداری امام حسین (ع) می دانند. 

وی ادامه داد: در حقیقت این کار، یک نوع هتک حرمت و جسارت به عزاداری ها محسوب می شود که نمای بیرونی و بین المللی آن بسیار منفی است و باعث بدبینی به شیعه، عزاداری و حادثه کربلا می شود. 

جلالی بیان داشت: بنابراین غیر از شرع و عرف، عقل نیز این کار را محکوم می کند و به صلاح نیست. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها