صنعت «خودرو و ساخت قطعات» در هفته ای که گذشت با حجم چشمگیر ۳,۳۸۴ میلیون سهم، به‌تنهایی بیش از نیمی حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۷۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر می شود و به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت می پردازد، در هفته ای که گذشت حجم معاملات بورس تهران با 50 درصد افزایش به 6,310 میلیون سهم و ارزش آن با 23 درصد افزایش به 11,916 میلیارد ریال رسید.
همچنین در این مدت صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با حجم چشمگیر 3,384 میلیون سهم، به‌تنهایی بیش از نیمی حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و صنعت «سرمایه‌گذاری‌ها» هم با 638 میلیون سهم در رتبه دوم قرار گرفت.
از سوی دیگر در هفته ای که گذشت شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.2 درصد، شاخص قیمت (ارزش وزنی) 0.4 درصد و شاخص کل و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.2 درصد کاهش داشتند و شاخص فرابورس ایران هم 0.6 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 3.1 درصد کاهش و قیمت دلار و یورو مبادله‌ای به ترتیب 0.2 و 0.3 درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، صنعت «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» در هفته دوم پاییز امسال با بازدهی مثبت 11.7 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «استخراج زغال‌سنگ» با افت 10.2 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. همچنین در مدت یادشده در میان شرکتها، «صنایع شیمیایی سینا»‌ با مثبت 20.1 درصد و «فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر» با منفی 17.3درصد به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.
در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی نیز در هفته منتهی به شانزدهم مهرماه جاری، شاخص بورس لندن (FTSE100) با رشد 2.7 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص دبی (DFM INDEX) با افت 2.6 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.
افزون بر این در این مدت قیمت انواع نفت با افزایش همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 6، 7 و 13 درصد رشد کرد. در بازارهای جهانی هم قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بود و در این میان سرب با 2.2 درصد، بیشترین و نقره با منفی 7.5 درصد کمترین بازدهی را داشتند.
ارسال نظرات