بهمنی :

نرخ بالای سود طرح کارت اعتباری، تورم را تا آذرماه به بالای ۱۰ درصد می‌رساند

رئیس سابق بانک مرکزی گفت: معتقدم که اینگونه تزریق پول در بازار چندان مفید نیست، مگر اینکه این طرح درست مصرف بشود که فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد.
کد خبر: ۸۷۵۹۶۷۰
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷


محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ارزیابی طرح کارت اعتباری ۵۰ میلیون تومانی کالا، اظهار داشت: اگر کارت های اعتباری در جهت درستش اجرایی شود، می‌تواند به تقاضای کالا کمک کند.

 

وی با بیان اینکه طرح کارت اعتباری کالا رکود را تا حدی متاثر خواهد کرد، افزود: نگرانی ما این است که این کارت اعتباری به پول نقد تبدیل شود و به جای آنکه تقاضا را افزایش دهد، عرضه را متاثر کند و به سمت بازارهای انحرافی برود.

 

بهمنی با تاکیدبراینکه درصورت ساماندهی طرح کارت اعتباری کالا، می تواند طرح خوبی در بازار باشد، با اشاره به سود ۱۸ درصدی این طرح، تصریح کرد: سود ۱۸ درصدی طرح کارت اعتباری ۵۰ میلیونی کالا در حقیقت فرد را ۵۰ میلیون تومان مضاف بر ۱۸ درصد سود به دولت بدهکار می کند دارد که این مسئله برای مردم مشکل ساز خواهد بود و قطعا قسمتی از آن معوق خواهد شد.

 

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس بیان داشت: از سوی دیگر معتقدم که اینگونه تزریق پول در بازار چندان مفید نیست، مگر اینکه این طرح درست مصرف بشود و به نحوی کنترل شود که به جهت پیش بینی شده سوق داده شود که فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیفتد.

 

بهمنی مطلوب بودن طرح کارت اعتباری ۵۰ میلیونی کالا را مشروط به درست اجرا شدن آن دانست و خاطرنشان کرد: هرچیزی که درست انجام شود، خوب است؛ اگر بخواهیم این طرح را با این نرخ سود اجرایی کنیم تا آذرماه نرخ تورم به بالای ۱۰ درصد خواهد رسید چراکه این عوامل افزایش نرخ تورم را به دنبال دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار