خبرهای داغ:
اجتماع ۹ هزار نفری نوجوانان عاشورایی در ششمین روز ماه محرم با عنوان «احلی من العسل» در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۹۵۲۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
اجتماع ۹ هزار نفری نوجوانان عاشورایی در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش «احلی من العسل» همزمان با سراسر کشور، در ششمین روز ماه محرم با حضور ۹ هزار نفر از دانش آموزان اول متوسطه در حرم حضرت معصومه(ع) و بقاع متبرکه و بخش‌های تابعه این استان برگزار شد.

در مراسمی که ظهر شنبه با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) و ۴ هزار نفر از دانش آموزان استان برگزار شد، تعدادی از دانش آموزان به مرثیه‌سرایی پرداختند.
اجتماع ۹ هزار نفری نوجوانان عاشورایی در قم برگزار شد
حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این همایش، ادب، عبادت، ولایت پذیری، شجاعت و... را از ویژگی‌های حضرت قاسم(ع) برشمرد و نوجوانان عاشورایی را به الگوگیری از رفتار و سیره حضرت قاسم(ع) توصیه کرد.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: دشمنان نظام اسلامی، هر کدام از شما را از بمب اتم خطرناک‌تر می‌بیند، بنابراین برای اینکه دشمنان مکتب اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و نظام اسلامی را ناکام کنید باید خوب درس بخوانید و به عبادت، ولایت پذیری، رعایت اخلاق و ادب اسلامی و اجرای مناسک آئینی اهمیت بدهید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، عاشورای حسینی را همانند یک دانشگاه بزرگ انسان‌ساز دانست که به انسان‌ها درس شجاعت و رشادت، عزت و ایستادگی، ولایت پذیری، مقابله با ظلم و استکبار و... می‌دهد.
اجتماع ۹ هزار نفری نوجوانان عاشورایی در قم برگزار شد
حجت‌الاسلام اسکندری گفت: دانشگاه عاشورا تنها در زمان امام حسین(ع) برپا نشده و این گونه نبود که فقط یک دوره، دانشجو بپذیرد بلکه در طول تاریخ انسان‌های زیادی را در مکتب خود تربیت کرده و اسلام را از خطرهای بزرگ صیانت کرده است.

وی افزود: این دانشگاه، مشروطی و مردودی ندارد و همه انسان‌هایی که وارد آن شوند با مدارج عالی، فارغ التحصیل می‌شوند و مهر امام حسین(ع) روی پایان نامه آنها زده می‌شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، دانشگاه انسان‌ساز امام حسین(ع) در طول تاریخ تعطیل پذیر نبوده و نخواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها