حجت الاسلام ملایی در کلاس درس اخلاق ناحیه مقاومت بسیج مرکزی گفت: محرم ماه فرصت های بزرگ برای خنثی سازی توطئه ها علیه اسلام و انقلاب اسلامی و احیای ارزش های عاشورایی است.
کد خبر: ۸۷۵۹۴۹۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: کلاس اخلاق به همت معاونت عقیدتی ناحیه مرکزی در محل حسینیه ناحیه مرکزی با حضور پایوران و سربازان وظیفه برگزار شد.

در این کلاس حجت الاسلام ملایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مرکزی یزد گفت: عاشورا مکتب انقلاب و انقلابی گری، مکتب آزادی خواهی و استکبار ستیزی، مکتب ساختن انسانهای مومن و مجاهد بصیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه عاشورا مکتب تمامی فضیلت ها است؛ و امروز جبهه مستکبرین برای نابودی تمامی این فضیلت ها صف آرایی کرده اند افزود: در چنین شرایطی، محرم ماه فرصت های بزرگ برای خنثی سازی توطئه ها علیه اسلام و انقلاب اسلامی و احیای ارزش های عاشورایی است.

ملایی خاطرنشان کرد: دست اندرکاران مجالس و محافل روضه خوانی و عزاداری بر سالار شهیدان، مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند که باید به آن توجه کنند. بر هیاتهای مذهبی، برپا کنندگان خیمه های عزای حسینی، سخنرانان و مداحان است که، این فرصت را مغتنم شمرده و با تشریح صحنه نبرد حق و باطل امروز بر اساس منطق «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»، به تبیین راهبردهای عاشورا برای مردم و خصوصا نسل جوان همت گمارند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بهترین مجالس و محافل عزای حسینی، آن مجالس و محافلی است که در کنار شور آفرینی و جاری ساختن اشکها بر مصائب امام حسین (علیه السلام)، به تبیین درس ها و عبرت های عاشورا بپردازد.

وی افزود: عاشورا به همه مسلمانان این درس را می دهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد و از همه چیز در راه اسلام و قرآن گذشت. درس بزرگ عاشورا آن است که در میدان نبرد حق و باطل، بصیرت و دشمن شناسی لازم است؛ چرا که بی بصیرت ها به راحتی فریب می خورند و به جبهه باطل می پیوندند.

در پایان علی زارع به مداحی و ذکر مصیبت سرور و سالار شهیدان پرداخت.


ارسال نظرات