امام جمعه موقت میبد گفت : امریکا مدت ۵ سال است با همدستی کشورهای مرتجع منطقه ؛ تمام نیروهای تروریستی و دست پرورده خود را برای اشغال سوریه به کار گرفته است تا جلوی مقاومت اسلامی را بگیرد اما نتوانسته است.
کد خبر: ۸۷۵۹۴۳۰
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،حجت الاسلام محمد اعرافی با ابراز تاسف از اینکه سیاست اصلی امریکا برای حل بحران در سوریه نظامی است تصریح کرد : نقض آتش بس ، حمایت مستقیم از ترویستها و بمباران مناطق غیرنظامی در سوریه نشان دهنده این ادعاست .
خطیب جمعه موقت میبد افزود: سیاست امریکا حول سه محور قدرت نمایی پوشالی ، ادامه بحران و حمایت از تروریستها در منطقه می چرخد ؛ اما با یاری خدا ، سعی و مجاهدت مردم و ارتش سوریه و محور مقاومت کار به جایی نخواهند برد.
ترکیه باید به رویه اشغالگری خود در عراق پایان دهد
وی با بیان اینکه در آزادسازی موصل هم نقش مخرب بعضی از کشورهایی مثل ترکیه و عربستان عیان شده است گفت : دخالت ترکیه در آزادسازی موصل در عراق رویه بسیار خطرناکی است که نباید این رویه بین المللی شود .
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه فعالیت اشغالگرانه ترکیه به جایی رسیده است که به نقض قوانین عراق که در مجلس و پارلمان آن می پردازد تصریح کرد : ترکیه باید از این رویه بسیار خطرناک دست بردارد و به اشغالگری خود در عراق پایان دهد .
امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود
حجت الاسلام اعرافی با گرامی داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر ، احیاء جامعه اسلامی را در گرو احیاء امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت : باید با اقتدار به وجود مقدس اباعبدالله الحسین(ع) به مقابله با منکرات برخاست و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه و قانونمند کرد.
خطیب جمعه موقت میبد بر مشارکت مردم و جوانان در ستاد احیا شهرستان میبد گفت : همه باید با مشارکت در احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در قالب گروههای آمر به معروف و ناهی از منکر و طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر به ستاد معرفی و سازماندهی شوند تا بتوانیم عرصه را بر مفسدان تنگ کنیم.
وی افزود : حیات جامعه ما به این است که محیط اجتماعی خود را برای مخلان و مفسدان ناامن کنیم .
مناسبت ها:
امام جمعه موقت میبد شانزدهم مهر سال 1366 سالروز تلخ بمباران شیمیایی سومار از سوی رژیم بعث را گرامی داشت و به خانواده های شهدای این فاجعه تسلیت گفت .
حجت الاسلام اعرافی روز جهانی کودک را هم گرامی داشت و از خانواده ها ، آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی خواست نسبت به امور تربیت فرزندان که آینده سازان کشور هستند توجه بیشتری داشته باشند تا فرزندانی متدین و انقلابی واقعی برای آینده کشور تربیت شوند.
خطیب جمعه موقت میبد سالروز تاسیس مجمع جهانی مذاهب اسلامی را هم گرامی داشت و گفت : با تاسیس این نهاد با دوراندیشی و دستور مقام معظم رهبری در سال 69 امت اسلام می توانند زیر یک چتر واحد دربیایند و در برابر توطئه ها و زیاده خواهی های دشمنان بایستند.
عاشورا اوج فداکاری و ایثار بود
وی با تسلیت تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم گفت : عاشورا اوج فداکاری و ایثار و روز پاشیده شدن بذر معرفت و عرفان به خدا و بصیرت در همه جوامع اسلامی بود .
امام جمعه موقت میبد با بیان اینکه عاشورا از جنس بالاترین سطح امر به معروف و نهی از منکر بود گفت : چه چیز بالاتر از کار امام حسین (ع) در روز عاشورا که در مقابل ظلم یزدیان ایستاد و پایه های ستم را فرو ریخت.
وی خاطرنشان کرد : وظیفه همه ما مدحان ، خطبا ، مبلغان ، روحانیون و سران هیئت های مذهبی ، آگاه سازی مردم و استحکام ایمان مردم است .
امام جمعه موقت میبد تصریح کرد : ماه محرم و تاسوعا و عاشورا بهترین زمان برای درس و عبرت گرفتن است و در این ایام باید عزاداری ها واقعی باشد .
حجت الاسلام اعرافی در پایان با بیان اینکه عزاداری باشکوه مردم میبد در این روزها به خوبی هویداست از همه نیروهای انتظامی ، بسیج ، هیئت های عزاداری ، مداحان ، اداره تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی که برای برگزاری عزاداری باشکوه و با شور و احساس تلاش می کنند قدردانی کرد .
وی به بجا آوردن نذورات هم اشاره کرد و افزود : در کنار نذورات و اطعام در ایام محرم باید به مسائل فقرا ، نیازمندان در حوزه های دیگر هم توجه داشت .
ارسال نظرات