عاشورا فقط یک تاریخ نیست بلکه رمز ماندگاری قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) به برکت ایثار و خون امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۴۸
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه عاشورا رمز ماندگاری قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) می باشد، گفت: فرصت عزاداری ماه محرم برای حیات اسلام بسیار ارزشمند می باشد.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: فعالیت های هیئات مذهبی باید بدون جناح بندی خاص سیاسی بوده و تلاش کنند تا در راستای ترویج فرهنگ قیام امام حسین(ع) گام بردارند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار رشید اسلام سرتیپ شهید حسین همدانی، اظهار داشت: این رزمنده‌ قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه ‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل ‌بیت (ع) و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد و در همین جبهه پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد.

امام جمعه زنجان در ادامه تصریح کرد: سردار قاسم سلیمانی مغز متفکر عملیات ضدتروریستی می باشد و محبوبیتش در سوریه و عراق کمتر از ایران نیست.

وی با بیان اینکه سازمان ملل تماشاچی بمباران شیمیایی مردم ایران در آن ایام بود، گفت: شانزدهم مهر یادآور حمله جنایت کارانه رژیم بعثی عراق به شهر سومار در سال 1366 است که طی آن این شهر مرزی دو بار مورد هجوم شیمیایی صدامیان قرار گرفت که در نتیجه آن بیش از 700 نفر مصدوم و حدود 160 نفر هم شهید شدند.

حجت الاسلام خاتمی حمایت استکبار از داعش را برای سرکوبی بیداری اسلامی قلمداد کرد و تأکید کرد: دشمنان به ‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌ دنبال نا امنی در کشورمان هستند، این در حالی است که به برکت خون شهدا، دشمنان به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی، داعش را تشکیل داده است تا انقلاب اسلامی را از بین ببرد، تصریح کرد: دشمن با شعار و تابلوی اسلامی به جنگ انقلاب اسلامی آمده است و این الله اکبر آمریکایی برای نابودی جمهوری اسلامی ایران خلق شده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر ما در سوریه و عراق با داعش جنگ نکنیم به تعبیر مقام معظم رهبری باید در تهران با آنها بجنگیم، اظهار داشت: ما در عراق و سوریه با داعش درگیر شدیم تا ایران نا امن نشود.

ارسال نظرات