کارشناس مذهبی در گفتگو با «بسیج»:
رضا شریفی گفت: ایمان و اعتقاد در یاران امام حسین (ع) به چشم می خورد و قاعدتا ولایت مداری آنها هم از همین اعتقاد و ایمان راسخ آنها سرچشمه می گیرد.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۴۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
رضا شریفی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: ایام عزاداری سید و سالار شهیدان را تسلیت عرض می کنم و آرزوی قبولی دعاها و عزاداری ها برای همه را دارم.

وی افزود: یاران امام حسین(ع) ویژگی های منحصر به فردی داشتند که نمونه اش درتاریخ جز یک جا نخواهد آمد و آن هم یاران امام زمان (عج) هستند که در زمان ظهور شباهت زیادی به اصحاب امام حسین (ع) دارند.

شریفی گفت: ایمان و اعتقاد در یاران امام حسین (ع) به چشم می خورد و قاعدتا ولایت مداری آنها هم از همین اعتقاد و ایمان راسخ آنها سرچشمه می گیرد.

کارشناس مذهبی گفت: عده ای در آن زمان به ظاهر ولایت مدار بودند ولی بخاطر سست بودن اعتقاداتشان حاضر نشدند از امام دستگیری کنند آنها به این جمله قرآن اعتقاد نداشتند که هر کس تقوی الهی پیشه کند خدا راه را برای او باز می کند. همراهی حق و امام جز با اعتقاد قلبی ایجاد نمی شود در آن زمان فضا غبارآلود بود و تبلیغات زیاد و حتی بعضی ها امام را خارجی خواندند.

وی گفت: یاران امام حسین (ع) ذوب در ولایت بودند و حتی پیشنهادهای عجیب و غریب شب عاشورا و امان نامه حضرت عباس هم بر روی آنها تاثیر نداشت و خادمی در راه امام را با امیری دشمن معاوضه نکردند.

شریفی اظهار داشت: یاران امام حسین (ع) با اینکه قلیل بودند ولی در برابر عده زیاد دشمن نترسیدند و پا پس نگذاشتند و الان هم کسانی که در سوریه مبارزه می کنند ادامه دهنده راه یاران امام حسین (ع) هستند که با تعداد کم در مقابل دشمن ایستادگی می کنند.

وی گفت: ایثار اصحاب امام حسین (ع) مثال زدنی است یاران امام زمان هم در حال حاضر باید ایثار کنند و از وقت و زندگی و آسایش خود بگذرند تا مقدمه و زمینه را برای ظهور آماده کنند.

ارسال نظرات