وظایف مبلغ، در واقع همان وظایف انبیای الهی است که قرآن، آن را تبلیغ رسالت های خدا می نامد.
کد خبر: ۸۷۵۹۳۴۱
|
۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه شهر ابهر در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امروز مبلغان دینی مشغول تبلیغ دین هستند گفت: این اجتماعات حسینی بهترین فرصت است که دین عزیز اسلام را تبلیغ کنیم. اما قبل از تبلیغ به دیگران باید مبلغ دینی، خود دارای ویژگی هایی باشد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه وظیفه مبلغ ایجاد موج و تبدیل موجها به جریان است، افزود: وظایف مبلغ، در واقع همان وظایف انبیای الهی است که قرآن، آن را تبلیغ رسالت های خدا می نامد.

وی اظهار داشت: وظیفه مبلغ، رساندن همه پیامهای اعتقادی، اخلاقی، و عملی پیامبران خدا به مردم و آشنا کردن انان با تمام برنامهایی است که آفریدگار انسان برای تکامل مادی و معنوی او را ارائه کرده است. مبلغ، در نخستین گام برای آشنا کردن مخاطب خود با مکتب انبیاء باید برای بیدار سازی فطرت و وجدان او برنامه ریزی نماید و کاری کند که او به اندیشیدن وادار شود.

امام جمعه شهر ابهر تصریح کرد: انسان با بازگشت به فطرت و باز شدن راه تعقل و تفکر بر او، در حقیقت از تاریکی جهل خارج می شود. و به روشنایی نور فطرت و عقل، گام می نهد. و از همه مهمتر باید شخص مبلغ دارای اخلاص خود داری عمل بود و دیگران را بوسیله اعمال خودش تبلیغ کند و در این مسیر در هر امری خود پیشگام بود. وسعه صدر و استقامت داشته باشد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به برکات زیارت عاشورا افزود: نابترین مطالب در همین زیارت عاشورا موج می زند. زیارت عاشورا دارای پیام های بسیار مهمی است. که اولا زیارت عاشورا به دو قسمت تولی و تبری یعنی سلام بر افراد جبهه حق و لعن بر افراد جبهه باطل تقسیم می شود.

امام جمعه ابهر عنوان کرد: نکته بعدی زیارت عاشورا این است که در زیارت عاشورا یزید و شمر متهمان ردیف اول نیستند. بلکه لعن اول متوجه پایه گذاران ظلم می باشد. پس یاد بگیریم هر کار ساده و یا مهمی که می خواهیم انجام دهیم آینده آن کار را تصور کنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی نکنیم زیرا که می تواند موجب لعن خدا بر خود و خاندانمان شود.

وی با بیان اینکه در زیارت عاشورا آخرین نفرین بر تابعین است خاطر نشان کرد: یعنی کسانی که به کشته شدن یاران خدا رضایت دارند پس مواظب اعمالمان بلکه مواظب تائید کردنها و رد کردنها زبانی خود باشیم. بدانیم که هر رأی و نظر ما در نهایت به یاری ولی خدا می انجامد و یا کشته شدن ولی خدا، نکته دیگر اینکه در زیارت عاشورا کسانی که برای جبهه باطل اسب آماده کردند لعنت شده اند. پس مواظب کمک های مادی خود به این آن باشیم. زیرا این کمک ها نیز در نهایت یا به یاری ولی خدا می انجامد و یا به کشته شدن ولی خدا. در زیارات عاشورا می آموزیم که باید خانواده خود را آل رسول الله کنیم که اگر نکردیم جزء آل امیه و آل مروان و آل زیاد خواهیم شد.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: در زیارت عاشورا هیچ سخنی از گروه سومی نیست پس ما هر چه زودتر خط خود را مشخص کنیم یا در جبهه حق قرار بگیریم و یا در جبهه باطل در زیارت عاشورا می آموزیم که باید ۳ توانایی خود را ارزیابی کنیم. ۱- توانایی در تشخیص دوست و دشمن (جبهه حق و باطل)۲- توانایی در یاری کردن دوستان خدا(تولی به جبهه حق)۳- توانایی در مبارزه کردن با دشمنان خدا(تبری از دشمنان).

خطیب جمعه ابهر تاکید کرد: لذا سر اینکه سفارش کرده اند هر روز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل بیت تولی داشته و بر آنان صلوات بفرستید و از دشمانشان تبری بجویید برای آن است که طرز فکر معاندان ایشان منفور شود و گرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا انها را لعنت کنیم نام و یاد آنها رخت بر بسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست الان سخن از فکر و راه یزید و یزیدیان عصر است.

ارسال نظرات